Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
På min klubb brukar vi hyra ridhuset några timmar så får alla som vill anmäla sig för att få löshoppa sin häst i ca. 15-20 min.
Man kan göra det på olika sätt, men jag skriver det sätt som vi brukar göra:
Först sätter du upp hinderstöd några meter innanför spåret, runt dem lindar du sedan tjocka plastband. Du sätter upp ett eller flera hinder längs spåret och släpper lös din häst. Det är lättare om man är flera, då kan en driva på hästen bakifrån, en släppa + fånga in hästen. I alla fall driver man dem mot hindret som den ska hoppa och så var det klart Vi brukar ha träns utan tyglar på våra hästar.
En anna grej man kan göra är att longera hästen och då bygga upp ett "sockerbits-hinder" på voltspåret. Sedan longerar man runt hästen på den där volten så att den hoppar över hindret.
Kommer tyvärr inte på någon bok om löshoppning..
Elin
Hästhantering
Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny!
Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.