Lösgörande övn. för bogarna

J

_jossan__

undrar om det finns någon annan övning som är lösgörande för bogarna, annat än liksom bara flytta hit och flytta dit. Det är ju inte så jättekul i längden, om man säger så..
Är det någon som har någon kul övning?:crazy:

Sv: Lösgörande övn. för bogarna

Släng upp lite bomhinder o koner o prylar o snirkla runt :idea:

Annars är det väl böja o flytta som gäller..:smirk:

En bra övning som är både gör bogen lättare och lösgör är att man skrittar på en liten volt med huvudet lite ställt inåt. När hästen känns mjuk i bett och kropp så byter man varv med håller kvar ställningen (kontraställd). När detta funkar så kan man återgå till den första volten. Gör detta åt båda hållen, sen kan man testa i trav. Det är en bra övning inför spinnträning. Då när man har låtit hästen gå kontraställt och byter volt så begär man spin (om man nu vill träna de) :smirk:

okej, tack då vet jag det!:D

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
823
Senast: Bison
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
869
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 420
Senast: Thaliaste
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka