Löser vinterpäls, hjälp!

F

fethajja

Jo nu är det så att vårat nyinskaffade kallblod på 20 år har börjat tappa vinterpälsen, verkar vara väldigt jobbigt för henne. Något tips på vad man kan spexa fodret med?

tacksam för svar.

Sv: Löser vinterpäls, hjälp!

Jag brukar ge B-vitamin vid pälssättning och tycker att det hjälper.:)

okej , då ska jag inhandla det och hoppas att det hjälper henne :)

Tillräckligt med protein och eventuellt extra B-vitamin.

Instämmer, B-vitamin funkar bra- i alla fall på mina kusar! Det är ju värt att testa, tänk bara på att det kan ta ett tag innan det ger märkbart resultat.

jätte bra med b-vit, tänk på att boosta lite extra i början o sen ge i minst en månad.. dvs dom där små "burkarna" är värdelösa..

har hört att en vet. kan komma o ge en b-vit. injektion oxå!!:)

Vi ger henne B-vitamin nu & ADE-vitamin med kraftfodret.
få se om det hjälper :)

Ge henne foderjäst, det har alltid funkat på min häst, han fäller av allt bara på tre veckor..

Är det inte lite tidigt än att fälla pälsen?:crazy:

Är det inte lite tidigt än att fälla pälsen?:crazy:

Man skulle ju tycka det, men min dam började fälla för 3 veckor sedan..:eek: Hon sätter alltid päls tidigt och fäller den tidigt, men fällning i början av januari är nog rekord.

Till TS, B-vitamin funkar väldigt bra på min häst som annars har det jobbigt under fällning

Mitt sto har oxå börjat fällt:crazy:
nu när vintern äntligen kommit....
B-vitamin alt.foderjäst som sagt var!!

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 083
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 815
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 720
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur