Lösenordskydda mapp?

Sv: Lösenordskydda mapp?

För att skydda en mapp från andra annvändare.. måste du först vara administratör på datorn.. du måste ha ett helt eget konto på datorn.. och det måste vara lösenords skyddat.. annars går det inte.. Och även efter allt detdär.. så är det lite bök för att få till det.. för gör du fel kommer så kan det fara så illa att du själv inte kommer åt mappen igen! :D
 
Sv: Lösenordskydda mapp?

Vad är det som e så hemligt att du måste hemligstämpla? :D
 
Sv: Lösenordskydda mapp?

Jag kom på att.. alternativet är ju att du lägger denna mapp i en sånn Komprimerad Mapp.. Du kan även lägga på lösenord på den sen.. Folk kan se vad som finns för filer i den.. men när dom klickar på dom.. så ombeds dom skriva in lösenord.. =)
 
Sv: Lösenordskydda mapp?

Hm. Okej. Ja, att de ser filnamnen gör ingenting, det är det att ingen får komma åt själva filerna... Inte ens om de är inne på min användare.
Jag vet ju tex att alla mina loggar fårn msn är lösenordsskyddade, men det är ju nåt som msn själv har fixat till.

En komprimerad mapp? Är det inte sånt man gör i typ winrar?

Att jag kanske inte kommer åt mappen själv gör egentligen inte så mycket, jag kan ju säkerhetskopiera alla filerna innan jag börjar :)

(Och ja, jag är administratör, jag har ett eget konto, och det är lösenordsskyddat.)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
631
Tjatter Jag har köpt en ny mobil, och har inget bank id på den. Inte heller swish. Och för att kunna fixa det måste jag ju kunna komma in på min...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Karfitsa
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 002
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 490
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp