Fillifjonkan
Trådstartare
Har 1 stor häst + en shettis som jag ska bygga lösdrift åt i sommar. Kommer att annonsera efter inackorderingar framöver och vill därför ha en lite större ligghall än vad mina två pållar behöver, ca 40 kvm hade jag tänkt mig.
Är det lagomt att ha 4*10m så att den blir långsmal?
Långsidan ska ligga mot söder, och jag hade tänkt att ha två öppningar. Är det bättre att dela av lösdriften så att det blir 20kvm på varje del och ha 2 öppningar i varje del?
Marken där ligghallen ska ligga har en svag sluttning. kan jag låta det vara så eller ska jag gräva så att det blir plant? Dräneringen borde ju fungera bättre om det sluttar.
Jag skulle vilja ha någon typ av plasttak för ljusinsläppets skull. Är det hållbart?
Visst finns det plasttak som ser ut som plåttak i utformningen?
Är det lagomt att ha 4*10m så att den blir långsmal?
Långsidan ska ligga mot söder, och jag hade tänkt att ha två öppningar. Är det bättre att dela av lösdriften så att det blir 20kvm på varje del och ha 2 öppningar i varje del?
Marken där ligghallen ska ligga har en svag sluttning. kan jag låta det vara så eller ska jag gräva så att det blir plant? Dräneringen borde ju fungera bättre om det sluttar.
Jag skulle vilja ha någon typ av plasttak för ljusinsläppets skull. Är det hållbart?
Visst finns det plasttak som ser ut som plåttak i utformningen?