lösdrifts fråga igen =)

I

indigo95

Va kostar de ca att bygga en enkel lösdrift på ca 4*6 m.. jag har tänkt att ha grus som bottenmaterial så guten platta behövs inte.. Men finns de någon som vet vad ett sånt bygge skulle kosta . Gärna en "färdig" som man kan köpa av leverantör..
Som sagt vill bara ha ett ca pris på vad de kan kosta.. Mycket tacksam om någon kunde hjälpa mig. Finns väll någon här på buke som byggt en lösdrift :)?

Sv: lösdrifts fråga igen =)

Hola,
Jag har inte byggt än utan kommer att bygga nu i sommar ca 40 kvm, 8x5 meter.
Vi kommer att ha ett bärlager i botten och hänga på lösdriften som blir med glespanel på en befintlig lada. (Ladan köper vi i byggsats, den beräknas komma m ca 1 mån).

När jag har byggt så vet jag vad prislappen blev.:crazy:
Tips annars är att kolla på www.lovangersbygg.se eler liknande firmor.

mvh Eva

tack snälla, ja pm:a eller skriv här när du vet pris :bow:

Hej

Nu kanske inte det här är riktigt svar på din fråga men när vi byggde vår lösdrift gick det på ca 35tusen. Då handlade det om en ombyggnation av del av en befintlig ekonomibyggnad. Vi gjorde det mesta själva utom elinstalationen. Vi gjöt platta och snickrade. Nu är ju åtminstone förprövning gratis.

mvh o lycka till.:bump:

Senast ändrad av en moderator:

vi byggde våran som är 3,2 gånger 3,2 för ca 8000 kr med tak och grus botten och hela trä väggar. super nöjd e både jag och hästen =)

Glöm inte att kontollera med din kommun om de godkänner att ni inte har gjuten botteplatta.

Jag har ett litet vindskydd/utestall i hagen. Inte gjuten platta utan grus. 28 kvm, används som lösdriftsstall sommartid när hästarna är på bete men annars står de på traditionellt varmstall. Hur som; gruset blir BLÖTT underifrån den här årstiden inne i mitt "utestall". Rejält blött. Sommartid var där helt torrt även fast vi hade regnperiod. Nu skulle jag inte kunna erbjuda dem en torr liggplats där inne.

Jag hyrde in byggare, fanns inte att köpa färdigt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 029
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 554
Senast: Habina
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 364
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka