BernT

Trådstartare
Kan en 3-4 åring som rids typ varannan dag, lätt, gå på på lösdrift med ponnyer?
Med täcke på vintern då.

Sv: Lösdrift

Ja självklart! Det är de bästa för en unghäst. Dom mår bara bättre av att stå ute om dom inte är jätte frusna av sig :)

Mitt sto går på lösdrift, rids iofs inte men är förhoppningsvis dräktig.

Min 4 årige valack skall gå på lösdrift och sättas igång under vintern. Klipper halsen på honom sedan när han satt all päls och så går han med täcke vid behov så klarar han det utmärkt :)

Lösdrift är ett ypperligt val för unghästar, då hinner de aldrig bli uttråkade som inne i en box.

Säger som övriga att det inte är någon fara att ha ungästen på lösdrift fastän den rids.

Ja varför skulle den inte kunna det? Lösdrift är i mitt tycke att föredra...

Liknande trådar

Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
14 219
Senast: MML
·
Ridning Jag behöver råd. Jag har köpt en 5 åring som inte är riden jättemycket. Nu har jag märkt att varje gång hon börjar bli trött stannar...
Svar
13
· Visningar
1 526
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
997
Träning Tillsammans med min tränare ska vi rida in en 3 åring tillsammans. Jag är den som ska rida hästen i framtiden och under inridngen. Min...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama