Lösdrift utan box inomhus

the_connemara

Trådstartare
Som sjukbox, är det tillåtet att ha kontrakt på tillgång till box i annat stall (granne 50 meter bort) vid behov? Dvs att bara ha hage + godkänd lösdrift själv. Medan eget stall är under uppförande/övergångsperiod på några år dvs inte permanent lösning men ändå under en längre tid.

Sv: Lösdrift utan box inomhus

Ring Länstyrelsen så får du ett korrekt svar hur de resonerar just i din Komun .;)

Mia

Så får man ett svar nu och ett helt annat när det väl är dags om typ 2 år eller nåt ;)

Självklart kommer jag ringa upp dem innan jag sätter dit hästen, men nu var jag mer intresserad av hur det tolkats av andra :)

Jag skulle tolka det som godkänt att ha tillgång till sjukbox 50m bort även om det är hos en annan person:laugh:

Det är ok att låna grannens box som sjukbox. Kollar man med Jordbruksverket, som utformat föreskriften där regeln finns, så uppger de att man ska kunna ha en sjukbox tillgänglig inom 30 minuter från där hästen befinner sig om den går på lösdrift med ligghall.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 298
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 119
Anläggning Hej Jag har tänkt skaffa häst igen inom de kommande månaderna. Då jag inte har tillgång till mitt gamla privata stall så håller jag nu...
2
Svar
26
· Visningar
3 530
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar