Lösa licens för ponny

Maja_Kandi

Trådstartare
Hej!

Jag har tänkt komma ut och tävla med min ponny i år, hon är född 2007 och alltså sju år i år. Hon mättes förra våren och det intyget gäller alltså hela året ut i år också, men slutmätningen blir ju nästa år. Min fråga är nu om jag måste bifoga kopia på det nuvarande mätintyg när jag ska skicka in licens-ansökan i TDB? Jag har tänkt tävla både dressyr (mot stora hästar) och hoppning (i avd. B).

Tacksam för svar. :)

Sv: Lösa licens för ponny

Nej, det måste du inte, du får lösa licensen även om ponnyn inte är mätt. Däremot får du inte tävla om du inte kan uppvisa mätintyg.

"Kopiorna ska visa hästnamn, regnr, härstamning, stambok, ras, födelseår, färg, födelseland och uppfödare. Ej registrerat mätintyg från slutmätt ponny ska bifogas."

http://www3.ridsport.se/Tavling/Licensguide/Hastlicens/

Däremot gör det säkert ingenting om du bifogar det ändå men det är inget krav.

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 371
Senast: hhere
·
Tävling Hej alla hästmänniskor! Jag är 12 år och tävlar regelbundet på ridskolehästar på min ridskola 70 cm hoppning lätt c1 dressyr. Någon som...
Svar
3
· Visningar
1 127
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 241
Senast: sorbifolia
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar