T
Tina_86
Jag köpte en ny häst i början på december från ett ställe som heter xxxxx. Och jag började rida henne och så, först hemma i paddocken. Sen började jag ta dressyrlektioner för min tränare ca 1 månad efter att jag köpt henne... Jag har ca 30 min. skrittväg ner tillridhuset (har ingen transport ännu) Träningarna gick bra de första 3-4 gångarna sen så började hon stregra och hon ville inte alls mer! Så jag pratade med min tränare och vi bestämde att jag skulle åka ner till HBG djursjukhus med henne och kolla henne för säkerhets skull! Och tur var de.. för de visade sig sen att hon TYVÄRR har lösa benbitar i vänster bakben i hasen och så har hon spatt i båda bak
Så jag pratade med dom jag köpte henne av och jag ska lämna tillbaka henne nu... förhoppningsvis...
Sen kommer dom nog att fixa fram en ny häst till mig...
De jobbiga är att dom kommer säkert att avliva henne sen.. i med dom får ut mer pngar för henne då än om dom säljer henne som promenadshäst... Och dom förlorar ju pengaer om dom ska operera henne... Så.. Ja.. allt känns förjävligt just nu....
Och en sak till..
När jag skule betala så sa dom att de inte gick på försäkringen.. så ja fick lägga utt drygt 4000 spänn där nere... och anledn ingen trodde hon var för att försäkringen var så "nytecknad"
Jag ska ha mina pengar tllbaka för både hst och veterinärbesök om ja så måste kräva de av dom!!
Va bara tvungen att skriva av mig lite...
///Tina
Så jag pratade med dom jag köpte henne av och jag ska lämna tillbaka henne nu... förhoppningsvis...
Sen kommer dom nog att fixa fram en ny häst till mig...
De jobbiga är att dom kommer säkert att avliva henne sen.. i med dom får ut mer pngar för henne då än om dom säljer henne som promenadshäst... Och dom förlorar ju pengaer om dom ska operera henne... Så.. Ja.. allt känns förjävligt just nu....
Och en sak till..
När jag skule betala så sa dom att de inte gick på försäkringen.. så ja fick lägga utt drygt 4000 spänn där nere... och anledn ingen trodde hon var för att försäkringen var så "nytecknad"
Jag ska ha mina pengar tllbaka för både hst och veterinärbesök om ja så måste kräva de av dom!!
Va bara tvungen att skriva av mig lite...
///Tina