Lös mage på 8 månaders hingst

Sanette

Trådstartare
Min 8 månaders hingst är lös i magen och har varit det ganska länge och blir inte bättre. Nu har jag köpt protexin som jag har börjat ge. Någon annan som har provat det? Fungerar det? Han får extra b- vitaminer också men inget har hjälpt ännu. Han avmaskades i mitten av oktober med ivomec. Ska jag avmaska igen nu om han kan ha mask? Han hade spolmask i somras och då va han lös i magen.
Tacksam för svar!

Sv: Lös mage på 8 månaders hingst

Börja med ett träckprov innan du avmaskar. Det finns stammar av spolmask som Ivomec inte biter på, och då hjälper det ju inte om du tar det medlet igen. Och är det så att din häst är maskfri så är det läge att leta efter nåt annat. Skickar du till Vidilab så har du svar dan efter!

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Imorse kräktes ena katten upp all frukost och i den hittade jag en mask... :yuck: Efter lite googling är jag säker på att det är...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Nahar
·
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 508
Katthälsa Hej! Till en början vill jag säg att veterinär naturligtvis är inkopplad och varit hela tiden :) Men just nu verkar de inte kunna göra...
Svar
18
· Visningar
2 229
Senast: hoppsann
·
Hästvård Hört om många hästar som haft krassliga magar i höst/vinter, och så även min. Började med att han fick fri tillgång på hösilage i...
2
Svar
30
· Visningar
7 324
Senast: Maria_81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar