Lös i magen

P

PeRosa

Min häst har varit lite lös i magen den senaste veckan, inte hela tiden utan bara vissa dagar. Pratade med en kompis och hon sa att det kan bero på kylan. Och kylan har faktiskt kommit den senaste veckan. Kan det vara orsaken? Han blev avmaskad för ca en månad sen och går på lösdrift.

Sv: Lös i magen

Puffar..

Kan hästar bli lite lösa i magen när det blir kallare?

Lös i magen kan bero på rätt många saker: Stress, för liten grovfodergiva, ev fel foderstat, mask osv osv..Man får helt enkelt ta uteslutningsmetoden.

Jag vet inte vad kyla skulle ha med saken att göra ?!

Vet inte heller hur kylan skulle inverka...
Nåja, veterinären kommer till stallet i början av veckan. Ska ringa och fråga om han har tid att ta en titt på min plutt.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
373
Senast: animalasia
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 578
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 534

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka