lös i magen?

Netted

Trådstartare
kan hästar bli lösa i magen av för mkt stärkelse, dvs för mycket korn? jag är medveten om att korn inehåller mycket mer stärkelse än vad havre gör, då korn heller inte rekomenderas att ges i för stor mängd (enbart korn) till hästar.

Tacksam för hjälp :cool:

Sv: lös i magen?

Ja, jag har iaf hört att de kan bli lösa i magen av korn.
Min ponny fick korn, han blir lös i magen vid tävling, men jag slutade ge honom det när min tränare sa att korn kunde göra dem lösa i magen. På min ponny blev det dock ingen skillnad...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
515
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 894
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 616
Senast: Shaggy
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022