Lös i magen...

J

jojjo150

Min häst är lös i magen och har varit det sen betes släppet, vad kan det bero på? :confused: Nu har han gått på bete i ca 4 veckor... Han var det förra sommarn oxå, hela sommarn... :crazy: Det går andra hästar på betet oxå och dom är inte lösa i magen, vi vande alla hästarna samtidigt och alla kom samtidigt till betet. Han har inte varit lös i magen på hela vintern, det är bara på betet han blir det.

Någon som vet?

Sv: Lös i magen...

Har han gått på ordentligt gräs innan du släppte honom? Kanske han har extra känslig mage och kräver längre invänjning än de andra.

Ge mag/tarm från kraft. hjälper magen att komma i lag (tarmfloran), inte bra att dom går och är dåliga i magen för länge.

Min klarade inte övergången så bra i år, gav mag/tarm två veckor. Det + den extra tiden har gjort att han är bra i magen nu.

Senast ändrad:

Ok, vad kostar det ungefär?

Några andra teorier?

Microbalans är bra att ge till hästar med känslig mage, har en själv med känslig mage... En burk kostr runt 300.- men den fungerar verkligen!! :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: Hoarfrost
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: QueenLilith
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 482
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama