Lös benbit/sträckning?

zitrus

Trådstartare
Hunden, 8 mån, som jag har på prov inför ev köp (skulle bestämma mig efter prel.röntgen hd/ed 29e) hoppade i söndags rätt upp i luften och lyckades landa på armbågen. Skrek, så det måste ha gjort tokont, men vis av tidigare schäfererfarenheter så avvaktade jag för att se om hältan skulle avta.

Måndag, igår/dagen efter smällen, var hon hältfri hela dagen och jag andades ut men tänkte att man kan ju slå extra plåtar när vi ändå ska in nästa vecka (på bog/skuldra) för att se så ingenting hände.

Idag däremot, efter att ha haft en alldeles aktivitetsfri dag, har hon gått från att markera lite på morgonen till att vara rätt ordentligt halt ikväll och gnällde till när hon skulle lägga sig (när hon sträckte benet rätt framåt och skulle "glida ner") så jag misstänker ju att det kan vara så jävla oturligt att hon slagit loss nån benbit som flyttat sig så att det först idag börjat göra ont.

I samråd med uppfödaren och veterinär ska jag avvakta till imorgon och se hur hon mår då men jag undrar om någon har nån liknande erfarenhet och framförallt vad som händer om det faktiskt slagits loss någonting i smällen?? Är det vanligt att det går så illa eller är det mer troligt att det är en sträckning?

:cry:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka