Sv: Löptik.

Plockar bort tiken från hanhundarna och väntar på att eländet ska ta slut. Rastar hundarna tillsammans som vanligt, men släpper bara löptik med tikar, ej tillsammans med hanhundar, så klart.

Har tre tikar och äger inte ens ett tikskydd. Alla tikarna tvättar sig mycket och jag har hittat EN liten blodfläck EN gång. I övrigt inget alls. Hundarna sover även i sängen, men antagligen känner de av när det är dags att "tvätta" - har aldrig haft någon fläck på lakan och om det händer är det ju inte värre än att man tvättar lakanen.

Jag gjorde inget speciellt. Utom att hon fick ha tikskydd på sig för hon städade inte efter sig. Hon ville gärna bli klappad på hela hela tiden den perioden. Om man satt i soffan kom hon direkt och skulle ha gos, hon följde efter en och skulle gosa. Hon bäddade lite med mattan också och blev mer intresserad av andra hundar.

* Har ni tikskydd på hunden när den löper? ¨

Nej, oftast inte. Hon tar ändå oftast av sig det, men ibland använder jag det om hon blöder mycket. Moppar golven varje dag och det brukar inte vara så fasligt mycket.

Liknande trådar

Övr. Hund Ni som har hanhundar som påverkas av löptikar i närheten, hur hanterar ni det? T.ex. hanhund som slutar äta och gnäller/gläfser/ tjuter...
Svar
11
· Visningar
756
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: movi
·
Hundhälsa Hej alla! Vi trodde vår lilla löpte första gången för någon dryg månad sedan - hon började kissa hela tiden, blev superkelig, verkade få...
Svar
6
· Visningar
616
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
383
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31