Löptik som stinker apa

Mimmi_Babiana

Trådstartare
Jag har haft flera tikar innan och deras löp har inte luktat. Men tiken jag har nu har sitt andra löp och är på dygn 11. Hon har börjat blöda ännu mer rikligt och det har börjat stinka "fiskfabrik" 🤢 Inga flytningar eller så. Bara ökat blodflöde och i övrigt som vanligt. Kan vissa tikar lukta mer än andra vid löpet?

Jag har några gånger varit med om att tikar börjat stinka kring höglöp. Jättemysigt :cautious: Någon av mina nuvarande (minns faktiskt inte vem) gjorde det några gånger förut, men som tur var så har det inte blivit så de senaste gångerna.

Min schäfer luktade helvete vid löp,gick inte vara i samma rum som henne. Dessutom var hon en sån som bara stänkte blod omkring sig, jag kommer aldrig ha en tik av större ras igen😂

Min ena luktar sjukt mycket järn när hon löper. Jag känner på lukten att hon löper innan det syns. 😛 Som tur är blöder hon bara i fem dagar och en gång om året så det går att stå ut. 😉

Liknande trådar

R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i... 2
Svar
32
· Visningar
1 360
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
517
Senast: Wenniz
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 568
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
2 373
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Hönstråden II