Löper och stöter bort sina ungar

nordsvensken

Trådstartare
Våran katthonas ungar är nu 9½vecka gamla och mamma löper för fullt. :crazy: Hon skriker, ålar, terroriserar vår kastrerade hankatt OCH stöter bort ungarna rätt ordentligt. De blir ivägjagade och får ordentligt med stryk om de kommer henne nära :crazy: Brukar de göra så här? Och kan det ha negativ effekt på de små? De skall ju stanna här minst 2½ vecka till, men är reda nu "föräldralösa", sas... :confused:

(och för er som undrar så skall mammakatt kastreras vilken dag som helst...)

Sv: Löper och stöter bort sina ungar

Det är ingen fara om hon stöter bort ungarna när dom är så stora, gissar att ungarna äter vanlig kattmat nu och då kan det tom vara smidigast om hon inte vill veta av dom;) Då får dom växa upp och bli lite självständiga med syskonen på hemmaplan och det blir inte en så skarp övergång till att klara sig själv när dom flyttar.

Sv: Löper och stöter bort sina ungar

Det är ingen fara. Mamma katt kan vara rätt så våldsam när hon stöter bort ungarna. De är så pass stora att det inte ska vara något problem. Kattungarna kommer inte lida psykisk skada pga. detta.

Liknande trådar

Katthälsa Min mamma bor i hus på landet och har två katter. Hennes granne har en katt. Alla tre katterna är/har varit kompisar och stryker...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: MonteRose
·
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort problem som stör husefriden - katter som slåss. här kommer en liten bakrund: Vi har 3 honkatter som har levt...
Svar
5
· Visningar
4 723
Senast: Ekblomma
·
Övr. Katt Idag när min mamma satt i solen på jobbet så kryper det fram en kattunge under garagedörren. Ingen i närheten har katt men många har...
Svar
5
· Visningar
5 314
Senast: TinyWiny
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 348
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar