löpande honkatt

M

M-Meduza

nu har min lilla snart ettåriga norska skogskatt börjat löpa.

tanken e att ställa ut henne till sommaren och efter det ta iaf en kull på henne...

min bonnkatt korsning började löpa förra året men hon slutade aldrig löpa så efter tre månader fick vi sterilisera henne.hon hade då kissat ner varenda säng o soffa i huset.

nu hoppas ja ju inte min lilla Vanilla kommer bli på samma sätt... men vad kan man göra för att dom ska behålla förståndet :crazy:

hon ligger här o kurrar o vänder upp rumpan åt våran kast hankatt som inte fattar nånting.

Sv: löpande honkatt

Nope, det finns inget vettigt sätt att hålla dem lugna från löp. Hade det funnits hade det sålts dyrt till alla uppfödare :crazy: :devil:

Visst kan man ge dem p-piller en kortare period, men man får ju ändå släppa pillren i god tid inan parning och stå ut med ylandet, och dessutom är biverkningarna både vanliga och farliga.

Feliway kan hjälpa mot kissandet.

Nope, det finns inget vettigt sätt att hålla dem lugna från löp. Hade det funnits hade det sålts dyrt till alla uppfödare :crazy: :devil:

Visst kan man ge dem p-piller en kortare period, men man får ju ändå släppa pillren i god tid inan parning och stå ut med ylandet, och dessutom är biverkningarna både vanliga och farliga.

Feliway kan hjälpa mot kissandet.

Vad är feliway?

ylandet e inte såfarligt..bara rädd att hon förstör alla soffor sängar osv:crazy: hon e ganska dålig påatt jama utan kurrar mest..

ja ppiller visste ja ju men ja gillar inte biverkningarna..

.....och stå ut med ylandet, .....

HUR???:crazy:

Honkatter borde fasen i mig födas utan stämband.:mad: Man avlar fram katter utan päls, kan man inte få fran honkatter utan stämband?

Jag älskar alla mina katter, men efter att ha legat sömnlös 3 nätter pga detta fruktansvärda ylande så vill jag bara mörda denna hona som löper just nu. Hon är fruktansvärt högljudd. Och uthållig. Igår när jag pratade i telefon satt hon ute i hallen och skrek. Vi hade en stängd dörr och ett kök emellan oss, och hon jag pratade i telefon med blev ändå så illa berörd av ylandet att hon inte ville prata.:crazy:

HUR???:crazy:

Honkatter borde fasen i mig födas utan stämband.:mad: Man avlar fram katter utan päls, kan man inte få fran honkatter utan stämband?

Jag älskar alla mina katter, men efter att ha legat sömnlös 3 nätter pga detta fruktansvärda ylande så vill jag bara mörda denna hona som löper just nu. Hon är fruktansvärt högljudd. Och uthållig. Igår när jag pratade i telefon satt hon ute i hallen och skrek. Vi hade en stängd dörr och ett kök emellan oss, och hon jag pratade i telefon med blev ändå så illa berörd av ylandet att hon inte ville prata.:crazy:
Tja, det finns ju en enkel lösning - kastrera. ;)

Min hona har precis börjat löpa för första gången. Och hon är så fantastiskt komisk, hon jamar som om hon var i målbrottet. :rofl: Jag tycker det är underbara ljud, eftersom jag längtat så länge efter att hon ska börja löpa (på nästa löp ska hon paras).

/Erica

Hon ska kastreras när hon fått en kull till. Hon har fått en kull men det blev bara två kattungar (varav en dog) och jag vill gärna ha en kull till på henne. Jag ska bara hitta en hane som duger först.:crazy:

Hon får p-piller den del av året hon är ute, men nu när madame tycker det är för kallt och blött för att gå ut gör jag ett uppehåll med pillerna. Men idag proppade jag faktiskt i henne ett piller, det är ju snart vår.:devil:

Ja, här har p-piller säsongen också börjat. I övrigt förstår jag inte hur folk kan hålla katter fertila av ren lättja eller snålhet (orkar inte/för dyrt att kastrera). Jag är helt knäckt efter en löpvecka, eftersom man aldrig får sova.

Skulle jag aldrig klara!! Jag blir galen av detta ylande! Å andra sidan så är den här honan extremt högljudd och ihärdig. Så gäll röst har ingen annan katt jag haft.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hejhej! Det här är första gången vi ska få en kull kattungar och jag är verkligen ett nervvrak nu det börjar dra ihop sig. Det kändes...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Cattis_E
·
I
Övr. Katt Jag har fått ett rätt stort problem. Jag älskar katter, alltid haft det och kommer alltid att ha.. Kastrering är en självklarhet för...
2
Svar
20
· Visningar
5 180
Senast: Amha
·
C
Övr. Katt Är så himla glad. Hade iväg vår kisse nu på parning hos en stilig Norsk skogskatt (dock utan stamtavla). Själv är hon blandning...
2
Svar
22
· Visningar
1 654
Senast: Chebban98
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV