Löp och lydnadskurs

Sv: Löp och lydnadskurs

Jo, jag förstår att det säkert finns skillnader, men jag tänkte om något var vanligare än det andra eller om det alltid var tvärnej. :)

Det är så irriterande, jag har bara möjlighet att gå en lydnadskurs under tidig vår och platserna börjar ta slut. Alltså måste jag boka kurs nu. Men Dafne är inte riktigt med på det utan går och håller inne med ett löp som borde (om man nu kan säga det om en unghund som bara löpt en gång tidigare) ha ägt rum vid det här laget. Bokar jag en kurs så kan jag nog ge mig den på att löpet kommer att infalla mitt under kursen ...

Oftast ja, men inte under höglöpet.

Det där tycker jag är så knepigt, för med vissa (många? de flesta?) så är det ju jäkligt knepigt att veta när de är i höglöpet.
Jag har vetat två gånger när min tant varit i höglöpet, för båda de gångerna har hon börjat pissa inne var 10e minut och hanhundarna som bott i princip "vägg i vägg" med oss har stått och ylat för fullt :grin: Övriga löp har jag inte märkt när höglöpet är och med min unga dåre har jag absolut ingen som helst aning om när hon höglöper.

Ring och fråga, där jag har varit på lydnands kurs så har löptikar alltid varit välkomna eftersom det är utmärkt störnings moment för de andra, på den lokala brukshundsklubben där jag tränade agility var löptikarna välkomna på agilityplan men på lydnadsplan gick lydnadsgubbarna i taket. :angel: (Fast där tyckte lydnadsgubbarna att vi skulle lägga ner agilityn eftersom det var så svårt att få folk att vilja tävla lydnad, vi tog antagligen alla tävlingsmänniskor från lydnaden)

Som sagt olika på olika klubbar, hos oss är de välkomna på kurs, men får inte vistas på apellplanen strax innan tävling.

*KL*

Tack för svaren, jag tolkar det som att det inte verkar helt kört i varje fall.

Nu har jag fått svar från den ena kursen och det var nej. Får se vad den andra kursen säger. :)

Liknande trådar

Hundhälsa Min 13-åring skulle ha löpt i maj/juni men inget hände. I juli var hon lite svullen om vulvan så jag tänkte att hon kanske hade ett dolt...
Svar
10
· Visningar
1 452
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 018
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
536
Senast: movi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 267
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack nummer 18