Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vart hittade du din och är den lika lång som en ”vanlig” i nylon?Jag har en i bomull som jag är mycket nöjd med. Bekväm att hålla i och bränner inte handen om hästen råkar göra ett skutt i linan. Enda nackdelen har varit att den tar lite längre tid på sig att torka om man råkat glömma den ute.
Tack för tipset, ska kolla in BioThane och se om det kan vara något.BioThane tycker jag personligen är det absolut bästa materialet. Osäker på om det finns som longerlina..
Men, går att köpa 15 meter lina med kraftig hake från bland annat Sadelmakarna som borde fungera utmärkt som longerlina.
Jag gillar inte att longera över huvudtaget egentligen men vill variera med unghästarna innan jag sitter upp. Tömkör ibland innan men vill ibland bara lina och kolla dem innan jag sitter upp. Vissa har hrrrm väldigt mkt energi, har till och med dragit upp märke i handskarna när de har busat därav jag är trött på nylonlinornaHar haft både ock och... meh.
Bomullen blev vansinnigt tungt så fort det blev det minsta blött.
Lädret är bara tungt i allmänhet och kan påverka hästen på ett sätt man kanske inte vill. Tömkör ju mycket med lädertöm och även där kan lädertömmen bli för tung om den går direkt från hand till bett (för vissa hästar) även om jag där sällan har mer än 6m på insidan.
(Alltså, jag är inte jätteförtjust i nylonlinorna heller. Eller jag kanske bara inte gillar longerlinor i allmänhet?)
Mässan på Friends, minns tyvärr inte vilken säljare. Den är liks lång.Vart hittade du din och är den lika lång som en ”vanlig” i nylon?
Men upplever du samma sak som användarenovan att det blir tyngre? Använder också kapson på några så ska nog testa med tömkörningslinorna.Jag brukar longera med mina tömkörningstömmar i läder. Fäster den ena tömmen i kapsonen bara och sen kan man välja om man vill använda bara en töm eller ha tömmarna ihopsatta och få en enda lång lina. Gillar detta speciellt när jag longerar på fältet och kan låta henne gå ut långt i linan utan att jag själv behöver gå så mycket.
Inte så värst, tycker nästan det är värre med vanliga linor i valkband eftersom de har större vindfång när det blåser, vilket det nästan alltid gör hos oss.Men upplever du samma sak som användarenovan att det blir tyngre? Använder också kapson på några så ska nog testa med tömkörningslinorna.
Låter nästan som du också bor i SkåneInte så värst, tycker nästan det är värre med vanliga linor i valkband eftersom de har större vindfång när det blåser, vilket det nästan alltid gör hos oss.
Det gör jag ocksåLåter nästan som du också bor i Skåne
Får bli att testa i veckan helt enkelt.