long reinging

lovehorses

Trådstartare
Det var ett tag sedan vi pratat om detta så jag tänkte ta upp det igen.

Hur går det för er?
Är det någon som nyss har börjat med det? vad tycker ni?

:banana:

Sv: long reinging

jag "tömkör" lite longreining aktigt..:) men de va ett tag sedan nu dock :D :o men ska se om ngn kan fota lite :) :D

Jag gav upp :D Hann inte med och tappade motivationen när mycket mer vikt lades vid ridningen i sommar.

Hade velat gå en kurs för att komma igång rätt, får se om tillfälle finns längre fram.

Har ni tips på bra kurser osv mottages det tacksamt :) Hästen står i Halland och ska igång igen i november.

Jag kör också lite på lågvarv just nu. Måste hitta motivationen igen.
Har lite små problem med traven. Hon kräver jättemycket stöd på yttertygel, känns lite knasigt eftersom det ska vara på lös tygel, men hon lär väl sig efter hand. Har jag inte stöd på yttertygel faller hon inåt i en volt.

Några tips?

Är absolut inget profs, snarare en glad nybörjare! Men min tränare sa att man ska lära dom att flytta för innertömmen, altså man ska skaka på tömmen mot kroppen för att flytta utåt.
Även din egen plasering är viktig, om hästen faller innåt försök att gå lite mer bakom ytter bak.
Så försöker iaf ja med min tant, som vid minsta förvirring vänder sig mot mig å frågar om hjälp :angel: Som om jag viste hur man ska göra...

De måste ju vara svårt att flytta mot innertömmen om man sätter den mot kroppen som du beskrev.
Jag brukar stå ca 50 cm från hästen när jag travar med henne ifall hon får något brall, en säkerhetsgrej. Men kan det vara så att hon tycker att jag ska gå närmare, en osäkerhet?!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Lavinia
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
722
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 201
Hundhälsa Hunden äter nu detta foder ett tag för totalt paj mage. Jag har med kulor ut på promenaden som belöning vid behov. Men tänker när vi...
Svar
9
· Visningar
436

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka