Londonresa till hösten!

Sv: Londonresa till hösten!

Jag har varit i London 3 gånger men aldrig gjort något hästigt där. Det verkar gå turridningar genom Hyde Park för man möter ekipage där hela tiden, men hur spännande eller givande de är vet jag inte. Det finns en ridbana där också där man kan rida men det riktar sig nog mer till nybörjare.

Jag har varit i London 2 gånger och jag har inte hittat en enda ridsportsbutik på Oxford street :) Ja det finns turridning i Hyde Park och ja mer hästigt blir det nog inte. Känner du någon som brukar åka eller bor i London så har du nog lite mer chans att hitta mer häst i london ;)

KL

Min erfarenhet är väl att förutom hovstallet Royal Mews och kika på hästarna vid Buckingham Palace så finns det inte så mycket hästigt (Om man inte som jag är så nördig att man besöker Household Cavalry Museum). Det finns ingen ridsportbutik inne i London utan då får man åka till typ Wimbledon (och frågan är om det är värt besväret. Risken är att de inte har mer än ditt lokala Hööks...). Det enda stora evenemanget är Olympia veckan innan jul men i övrigt får man ta sig till t.ex Windsor och Newmarket för att uppleva hästar...

Vad gäller turridning så finns det

Hyde Park
Wimbledon

...men jag har ingen aning om vad som erbjuds.

Finns lite hästprylar inne på Harrods, men inget som inte finns i Sverige men däremot flera 100% dyrare.
Kanske är det mest för ryttaren förresten, och som sagt väldigt lite, inget som jag skulle göra mig besvär med att ens leta upp.

Om du är intresserad av brittiska märken, så rekommenderas att köpa det i London, tex Barbour är mycket billigare där!
Funkar ju både att ha i stallet och till vardags.

Det finns så mycket att se att det är bara att ta en dag i taget, och njuta.

Men jag måste säga att det är festligt med folk som tänker så långt framåt. Jag tror aldrig jag bokat flygbiljett mer än några veckor förväg, spontant.

Lily Whites vid Piccadilly Circus har en del hästgrejer. Inte supermycket men som på allt annat de har är det bra priser och ofta utförsäljningar.

Milroys i Soho /Greek Street. Bästa stället i London.

(Fast de säljer bara whisky och vin så det gäller att man är intresserad av det eller har någon man vill ge en sådan present.)

Har själv varit på "rid resa" i London. Uteritt i Hyde Park.. Från stllet tvärs igenom morgon rusningen ut till parken på häst rygg. Med taxis och bussar överallt... Ur kul. Hyde Park Stables. Inte gratis men kul.
Åker du i höst brukar Harrods julavdelning vara värt ett besök. Åhlens och Ikea ställ er i ett hörn.... :p
Skräck kabbinettet vid floden är också en rolig grej. Den lite mörkar sidan av Londons historia, pest, brand och Jack the Ripper. :D

Men jag måste säga att det är festligt med folk som tänker så långt framåt. Jag tror aldrig jag bokat flygbiljett mer än några veckor förväg, spontant.

Det kan ju vara en ekonomisk fråga. Alla har inte råd att åka iväg på spontansemester, utan vissa måste spara ihop pengar både till resa och aktiviteter. Då får man vara ute i god tid.

Bor i London och det finns tyvärr inte så mycket hästigt i stan.
Hyde park stables är nog din bästa chans, dock har jag förstått att man inte får galoppera om det är första gången man rider med dem ( @loxia kan kanske bekräfta?)
Dessutom kan du gå på tour i drottningens stall tydligen http://www.visitbritainshop.com/world/attractions/product/the-royal-mews.html

Jag volontärar i ett litet stall i. Brixton, men vi erbjuder inga aktiviteter för turister. Det finns några andra små, relativt centrala stall, Vauxhall City Farm och Mudchute är de jag kommer o tänka på först, men vet inte alls vad de erbjuder - kan vara värt o googla!

Det kan ju vara en ekonomisk fråga. Alla har inte råd att åka iväg på spontansemester, utan vissa måste spara ihop pengar både till resa och aktiviteter. Då får man vara ute i god tid.
Det går väl att spara ihop några tusen på kontot, sen spontanboka? Mina spontana resor är nog ändå betydligt mycket billigare än många andras.

Normalt sett nej. Ingen gallop vid första ritt.
Dock hade inte våran guide några betänkligheter över sånt när vi hade kommit en bit på väg.. :p
Galopp på Irlänsk hunter i Hyde Park -Check

Liknande trådar

Hemmet Har den ändrats det senaste? Jag har en massa ”gamla” påslakan som är 140 cm breda, de senaste inköpta för mindre än tre år sen. I...
Svar
15
· Visningar
707
Senast: starcraft
·
Hemmet Hittade idag flera tvestjärtar i min bil :yuck: Troligen kommer de från att jag missat att en filt i hundburen var fuktig och där fick...
Svar
3
· Visningar
298
Senast: fryckan
·
Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
Trädgård & Växter Har ni några bra tips på hur man skyddar jordgubbarna från fåglar? Jag vill inte sätta upp nät, och har ingen lust att krångla till...
2
Svar
21
· Visningar
892
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar