peace

Trådstartare
Vad är lönen numera (har jobbat som hästskötare,men det var några år sen)för en hästskötare?

Sv: Lön

Jag får ut lite mer än 20 000 kr/mån på heltidstjänst, men jag har lång erfarenhet och får därmed högsta lön också.

Jag har 40 års erfarenhet och får enl kollektivavtalet 21.000:- före skatt.
Du måste ha en massa tillägg som utselning, traktamente och ob, eller hur? :confused:

Lite nyfiken;)Vem jobbar du hos?? Jag har jobbat med travhästar i typ hela mitt liv(är idag 48 år,började när jag slutade 9:an),men de sista 13 åren har jag jobbat för mig själv som b-tränare,så det var därför jag undrar vad man tjänar som anställd. Är nämligen lite sugen på att börja jobba som anställd igen,då jag skilt mig och gjort av med egna pållar:(!!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Catch Me Not S har ännu en framgångsrik tävlingshelg i bagaget. Madde som jobbat för Peder i fyra år berättar om jobbet och rutinerna...
Svar
0
· Visningar
200
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Går lite i funderingarna att testa att ”extremspara” (enligt mig då, kanske även enligt andra?), och försöka leva på endast hälften av...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
9 811
Senast: grodan21
·
Skola & Jobb Min man jobbar som personlig assistent i ett privat företag. Han har varit på samma jobb i snart fem år, och blir då sjukt utnyttjad...
Svar
18
· Visningar
860
Hästmänniskan Går i tankarna på att utbilda mig till hovslagare. Men jag önskar svar på en fråga som jag upplever som lite ”hysch-hysch”. Men vad kan...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 756
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar