Lön för utbildad hästskötare?

N

no1_persson

Jag tar tacksamt emot ALLA typer av tips och hjälp ang lön enligt kollektivavtal för hästskötare.
Vad ligger lönerna på? Det har ju funnits nån slags tabell på minimilöner, men jag tycks inte hitta den vart jag än letar.

Jag ska nämligen löneförhandla om några dagar och jag behöver all hjälp jag kan få.

Vad skulle ni själva tycka var en rimlig lön för en utbildad hästskötare (25 år gammal) med 7 års erfarenhet av yrket (trav) samt många års erfarenhet av hästar som skall jobba heltid?

Som sagt, tacksam för All hjälp och tips!:bow:

Sv: Lön för utbildad hästskötare?

Ta kontakt med facket. För du är väl med i kommunal?

Som fingervisning: 19 år med 3 års erfarenhet ligger lönen på ca 16.500:-.
Betydligt äldre människa med ca 35-40 års erfarenhet får ca 24.000:-.

Hoppas det är till någon hjälp. ;)

P.S. Är det inom travet så kanske du skulle ha lagt tråden där för att få flera svar.

Senast ändrad:

Minimilöner finns bara om arbetsgivaren är ansluten och har kollektivavtal. Om inte, finns heller inga lägstalöner.

Som mest har jag fått 115 kr/h. Nu jobbar jag dock inte längre som hästskötare. Vill ha eget, så hoppas på det inom en inte alltför avlägsen framtid.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hjälp och råd kära Bukeorakel! Ber om ursäkt för långt och rörigt inlägg, ska försöka reducera ner det så mycket jag kan. Jag har...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
13 932
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Hej kloka bukare, jag behöver lite input på min arbetssituation. Är sedan 1år tillbaka anställd som Butikansvarig i en privatägd...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Pionus
·
Hästmänniskan Jag har ett problem som jag skulle vilja höra era synpunkter på. Jag har nämligen just nu mitt egentliga drömjobb, men är ändå inte...
2
Svar
27
· Visningar
4 377
Senast: fio
·
V
Hästmänniskan Hej! Jag behöver lite hjälp med vad jag ska begära i lön. Har fått ett extrajobb i ett stall vid sidan av mina studier. Tanken är att...
Svar
3
· Visningar
917

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022

Omröstningar