Gullan86
Trådstartare
funderar nu på om ja ska ta o köpa en loksele kanske eftersom min pålle har så dåligt med plats där bröstan ligger.
men kan inte så mycket om lokselar så då frågar jag er=)
han är 126 i mkh vilken str ska han då ha? hur ska jag mäta för att få fram rätt loka mått?
vad är ett bra pris på en begagnad loksele? vart kan man köpa billiga och bra nya?
måste man ha en speciell baksele som e speciellt till lokselar? hur funkar den?
jag tänkte på det, jag är lite emot lokselar p.g.a det låga dragfästet är alla så att man fäster vagnen för lågt? min vagn är ju som bekant anpassad efter ett lite högre fäste dock är den mycket lätt i däckeln, nästan för lätt när den är på sitt rätta ställe så det kanske kunde funka endå men man vet ju aldrig..
det går inte att höja fästet på nåt sätt?
är det något mer jag bör tänka på? jag vet kanske så väl hur man anpassar den dock inte anpassar str så där jättebra med hur lång lokan ska va och så.
vad tycker ni är negativt/possetivt med en loksele istället för en bröstsele?!
och slutligen tycker ni det finns nån minimal chans för honom att ha bröstsele fortfarande eller ska jag fortsätta insnöandet på lokselar
<---här står han med huvudet i normalläge.
<---och här är det i ett lite högre läge där man ser platsen rätt bra.
<---och här e han med nuvarande selen där ser man ju att det är mkt lite om plats så lätt att den hamnar fel...=( den e på gränsen till att strypa han och på gränsen till att ligga på bogspetsarna
ursäkta stora bilder men ska jag vara ärlig så vet jag inte längre hur man länkar tyvärr....
tack på förhand
svara på nu
men kan inte så mycket om lokselar så då frågar jag er=)
han är 126 i mkh vilken str ska han då ha? hur ska jag mäta för att få fram rätt loka mått?
vad är ett bra pris på en begagnad loksele? vart kan man köpa billiga och bra nya?
måste man ha en speciell baksele som e speciellt till lokselar? hur funkar den?
jag tänkte på det, jag är lite emot lokselar p.g.a det låga dragfästet är alla så att man fäster vagnen för lågt? min vagn är ju som bekant anpassad efter ett lite högre fäste dock är den mycket lätt i däckeln, nästan för lätt när den är på sitt rätta ställe så det kanske kunde funka endå men man vet ju aldrig..
det går inte att höja fästet på nåt sätt?
är det något mer jag bör tänka på? jag vet kanske så väl hur man anpassar den dock inte anpassar str så där jättebra med hur lång lokan ska va och så.
vad tycker ni är negativt/possetivt med en loksele istället för en bröstsele?!
och slutligen tycker ni det finns nån minimal chans för honom att ha bröstsele fortfarande eller ska jag fortsätta insnöandet på lokselar
ursäkta stora bilder men ska jag vara ärlig så vet jag inte längre hur man länkar tyvärr....
tack på förhand
svara på nu