Kalinka

Trådstartare
Jag ska köpa loksele till min shettis. Vart finns det att köpa bra selar?
De är ju inte lika lätta att "se" som bröstselar/maratonselar på internetsidor. Eller så är jag på fel ställe?! :angel:

Hoppas ni har några bra förslag!

Sv: Loksele

Jag köpte min via hästnet ,såg foto på den och chansade.Fick hem den o selen var i nyskick,en tranemo,Kanon fin.
2500:- gav jag.

Samma tranemo som hööks har? Den finsn inte i shettis/ponny väl?

HAr kikat på värmlandsselen. Är den ok?

Självklart har jag kikat på tärnsjös också man jag vet inte priset ännu. Misstänker att den är för dyr. :cry:

Är det någon som vet något om lillhästen i stav´s svensktillverkade?

Hej!

Jag har Börjes loksele till min shettis!
Enda nackdelen är väl att storleken var lite för stor, men hällre det än för liten! :D
Svensktillverkad och bra läder!
Min sele är några år men är lika fin än idag!
Syns dåligt på bilden men jag ska ta nya bilder!
JNRRPQLPPNENQ.jpg

Mvh Lisa

Man skall int ha loka på shettisar. Det ser bara fult ut och ponnyn kan få ont i nacken. Tänk på det du kompis.

Vart ser du det fula i att ha loka på shettis?
Och varför skulle hästen få ont i nacken av att ha en sele som är i rätt storlek för den? När inte andra hästar får det.

Dummaste jag hört, får de ont i nacken så ligger den ju fel .
Det finns väl inget snyggare än en ordentligt sele där man vet att de drar som de ska.

Det ser ut precis som den Hööks har men jag vet inte vartifrån tjejen jag köpte den av har inhandlat den från.
Jovisst ska hööks ha den till shettis/ponny.Eller jag blandar ihop selarna de saluför?

Shettisar skrev:
Det ser ut precis som den Hööks har men jag vet inte vartifrån tjejen jag köpte den av har inhandlat den från.
Jovisst ska hööks ha den till shettis/ponny.Eller jag blandar ihop selarna de saluför?
Jag köpte min sele på Hööks, en tranemosele, till ardennern. KANONSELE. Tranemoselen finns bara i en storlek, fjording till ardenner. Till mindre hästar heter den Värmlandsselen. Helnöjd med selen, den har fått jobba hårt både i skogen och för nöjeskörning.
Jag ser ingen anledning till att man inte ska använda loksele på shettissar.....? :confused: Vi hade ett russ innan och hon gick med loksele bl a så harva hon gården och barnen körde med henne. Tyvärr så finns hon inte längre, fick ta bort henne för en månad sen :cry: :cry:

burton skrev:
Vart ser du det fula i att ha loka på shettis?
Och varför skulle hästen få ont i nacken av att ha en sele som är i rätt storlek för den? När inte andra hästar får det.

Dom ser så himla feta ut med loka.Självklart så får dom ont i nacken. Dom är int byggda för att dra runt med en stor ful loka. Kompis.

Hej!

För det första jag är ingen kompis till dig och med din inställning lovar jag att du inte får en kompis här!

Oavsett häst är den aldrig fet och ful!
Visst ponnyn kan väl vara i överhull, men inte mina! :D

Jag vet att en shettis som har för litet utrymme mellan bogspetar och luftstrupe mår skit av att köras med en bröstsele, även en högklassig sådan!

Tycker du kommer med inlägg som inte säger så mycket, är du ute efter uppmärksamhet??

Mvh Lisa

_L_ skrev:
Hej!

För det första jag är ingen kompis till dig och med din inställning lovar jag att du inte får en kompis här!

Oavsett häst är den aldrig fet och ful!
Visst ponnyn kan väl vara i överhull, men inte mina! :D

Jag vet att en shettis som har för litet utrymme mellan bogspetar och luftstrupe mår skit av att köras med en bröstsele, även en högklassig sådan!

Tycker du kommer med inlägg som inte säger så mycket, är du ute efter uppmärksamhet??

Mvh Lisa

Jag kan bara hålla med dig. Den där "puffan" har nog inget här att hämta. Det är nog en vilsen krake skulle jag tro. Helt blåst enl. mig.Visst kan du ha en loka på di shettis. Hästlagret i Hjo har nog bra selar till bra pris. Kolla hem sidan.

piff_puff skrev:
Dom ser så himla feta ut med loka.Självklart så får dom ont i nacken. Dom är int byggda för att dra runt med en stor ful loka. Kompis.

Då kanske du din blåsta stolle kan tala om för oss här hur en ardenner ser ut i en loksele. Dom e ju ganska stadiga.Men dom kanske får ont någon annan stans av loksele?

piff_puff skrev:

Kan du precisera det där? Du verkar ju vara så haj på det här med körning :angel:
Vad är det med shettisar som gör att de inte kan ha loka? ;)

Äh! Den där piffpuff-tok f*n är bara ute efter att reta upp folk så blir vi uppretade så får den ju som den vill. Men man kan ändå bara inte låta bli att bli irriterad på folk som inte vill nåt vettigt med sina inlägg.
Men, varför just körforumet? Kan den inte ta o sticka nån annanstans med sina dumma inlägg?

burton skrev:
Äh! Den där piffpuff-tok f*n är bara ute efter att reta upp folk så blir vi uppretade så får den ju som den vill. Men man kan ändå bara inte låta bli att bli irriterad på folk som inte vill nåt vettigt med sina inlägg.
Men, varför just körforumet? Kan den inte ta o sticka nån annanstans med sina dumma inlägg?

Ja det är inte kul med sådant folk här.Jag kollade puffans profil och det stod banned på den. Det måste väl betyda att h*n är utslängd och att vi slipper den där mer nu hoppas jag.

Jag hoppas det! Jag skickade in en anmälan till moderatorerna igår.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
437
Senast: Pegasus63
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
703
Senast: Sassy
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka