Loksele, travsele eller bröstsele

Sv: Loksele, travsele eller bröstsele

Ja ska du hålla på med både trav och skolkörning så behöver du ju ändå två olika selar...

Men det är ju dessa två grenar jag står och velar mellan...... Och jag behöver en sele igår :)

Jaha, du ska välja en av dom... Ja valet hade ju inte varit svårt för min del, men nu är det ju inte jag som ska välja ;)

Gaaaaaaaaaahhhhh... Har fortfarande inte kommit fram till något. Hade bestämt mig fram tills idag, nu ångrade jag mig.

Jag vet hur du göra :banana:.

Du köper en vagn (bullet liknade) som håller för skolkörning och trav. (Eller har du redan köpt, jag minns inte :angel:.)
Köper dig en bröst sele och kör in hästarna med den.
När du har kört hästarna en tid kan du börja leta efter en beg. trav sele :d. - ibland kan man hyra sulkys på travbanor om du vill tävla i framtiden :).

Mvh
Emma

Jag tycker att du ska köpa en bröstsele. Travselar säljs ofta begagnat billigt på tex blocket.

Jag har bestämt mig nu.
Lämnar skolkörning ett tag framöver som planerat, och siktar in mig på travet. Så det blir en travsele :)

Lycka Till!:love:

Är överygad om att du kommer lyckas jättebra med att kombinera dom två olika körgrenarna!

Det ena utesluter inte det andra och vice versa!

För att riktigt bygga upp dom vintertid så tycker jag att du ska ha en loksele hängandes med så att dom får dra hem lite ved och skaffa sig kanonbra muskler som dom slimmar till framåt våren när farten ska tränas!:D

Det är ju synd att man måste köpa kompletta selar, annars funkar en travdäckel och lokor till den utmärkt!:) Då byter du bara till en brösta när du kör trav;)
Lycka till med travandet!:D

Nu var det ju ett tag sen du frågade men jag mailade det finska företaget för egen räkning i förrgår och finnlokorna kostar 220 euro och finns i strl 23-24" i lager.
Leveranstid vet jag inte men eftersom de fanns i lager kan det ju inte vara så länge...

Liknande trådar

Körning Tanken att köra in min lille barbiehäst växer sig allt starkare:) Jag är nog dock närmast att betrakta som nybörjare inom körning... Har...
Svar
5
· Visningar
2 605
Körning Jag har i flera omgångar varit sugen på att skaffa mig en körhäst men jag är väldigt osäker på vad jag söker. Jag har kört en del...
Svar
5
· Visningar
1 630
Senast: Jate Volim
·
Islandshäst Hittade bara ganska gamla trådar med körning av islandshäst, så jag börjar på en ny. Tänkte jag skulle passa på att köra in min Affe...
2 3
Svar
48
· Visningar
9 415
Senast: Nielaa
·
L
Körning Jag är så ledsen...:cry: Var för kan det inte finnas billigare alternativ till oss som vill köra med större/grövre hästar? Bara för...
Svar
7
· Visningar
3 176
Senast: LindaK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka