Loksele i konstläder?

Lydia

Trådstartare
De enda lokselarna jag har sett som varit i konstläder har varit amish-selar från USA. Någon som vet om det finns fler sorter?
De jag såg hade inte bågdäckel, och så hade de annorlunda lokor (längst upp på lokorna var det som runda "bollar" till prydnad). Jag tyckte att de var rätt fula :o men det skulle vara bekvämt med konstläder istället för det eviga smörjandet av läder!

Sv: Loksele i konstläder?

Om det var amish-selar vågar jag nästan lova att det var coller, inte lok.
Tror inte jag har sett någon loksele i syntet, har nog aldrig reflekterat över det :o

Ja, det och helcoller är vanligt hos amish.

Jag spanar runt, men det verkar inte finnas lokselar i syntet.. Konstigt egentligen, borde ju finnas en marknad för det.

ja vanliga lokselen är så förbenat tung, och så är det drygt att den blir så smutsig efter en eller att par körpass.. Iof så tror jag att min sele är lite extra svår att rengöra för den är inte "ny och glansig" i lädret utan lite mer "ruggad".

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·
Körning Jag tänker då och då att jag borde "hänga något bakom" mitt halvblodssto. Hon är en tämligen cool häst och jag känner när jag tömkör...
Svar
6
· Visningar
2 458
Senast: Lydia
·
Körning Jag har en liten shettisdam som jag nu håller på att köra in. Vi har kommit så pass långt att det är dags att fundera över vilken sorts...
Svar
10
· Visningar
1 903
Senast: hcw246
·
L
Körning okej, nu är jag igång igen. alla som hatar nybörjarinlägg kan blunda! :smirk: nu har jag lånat hem en loksele, både däckeln och lokan...
2
Svar
35
· Visningar
5 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II