loke har gjort debut!

Milosari

Trådstartare
då var det dags för den vilde busen loke att tävla för första gången. det började inte lovande, på platsliggningen gick två hundar upp och lokes öron nästan reste sig och man riktigt såg hur fjädern trycktes ihop mer och mer. jag undrar om jag inte slog världsrekord i att tänka "fanfanfanfan", men han låg! 1 poängs avdrag för byte av liggställning. sedan när vi skulle in upptäckte han korvgrillningen... vilket ledde till att näsan pekade ditåt hela tiden och han satt paralellt med mina knäveck. så vi började halvkasst men sedan skärpte han till sig och vi fick 9 på inkallningen och 8,5 på hoppet. 141 poäng och en 5:e plats (av 9) blev resultatet. jag är skitnöjd! slipper vi korvar nästa gång och han går som han brukar blir det 1:a pris och uppflyttning. fick kommentaren "mkt arbetsvillig hund" av domaren. det var roligt :)

Sv: loke har gjort debut!

Kul!! Bra resultat :D Nästa gång så tar ni det!!

Jättestort grattis! Jag läste utvärderingarna av era insatser och är i det närmaste mållös av beundran!

Nu får du snart hålla tummarna för oss... :crazy:

Grattis!! :bump:

Vad roligt!! :)
och vad duktig han var i platsliggningen!

*host* jag kan inte låta bli att lägga ut en del av tränarens utvärdering ;)

Ett litet äventyr att debutera med en hund som Loke2, hn har en jaktlabbes alla motorer i dubbel upplaga. Men samtidgt har han en väldigt god förighet, och står klart under Agge i hierakin.
Vi valde att plocka ner hans egna ambitoner genom en ganska bestämd matchning. Mest gjorde vi detta för att minimera risken för att han skull röja i platsliggandet - Loke2 är en hund som mycket väl skulle klara detta. När jag skriver "bestämd" så betyder detta inget annat än att Agge tränade med honom med väldigt stor auktoritet.
Inga problem alls i platsliggandet. Två hundar intill honom sprng sin väg, men han låg kvar ganska stabilt.
Med startnr 8 blev det dags för ny matchning i samm stil. Tyvärr visade det sig att doften från korvgrillningen nu leddes nya vägar och låg som en dimma över planen. Loke genomförde större delen av provet med huvudet riktat mot korvståndet, men han genomförde ändå alla moment utan nollor. Riktigt bra var inkallandet, ställandet och hoppet.

jag överväger faktiskt att starta där med minina... men jag ska betala alla räkningar först och se om jag verkligen har råd.

tack allihopa! det värmer verkligen! :bow:

tänk på att för ett halvår sedan var båda hundarna ena riktiga vildar som knappt kunde sitta ordentligt!

Grattis. :) Kul att det gick så bra, med båda hundarna. Och vad stolt du måste känna dig, om du har gjort såna framsteg på ett halvår!

Blir så sugen på att sätta igång med lydnaden när jag läser dina inlägg :)

Jag är impad av att han låg kvar i platsliggningen!!!

Mitt "kräk" :D , skulle nog inte göra detsamma..
han reste sig sist han tävlade och började härja o leka med en tik :crazy: :o = noll poäng..

Nu ska vi börja träna i grupp igen med våra uppfödare,
då ska det tränas platsliggning vill jag lova!!

Cilla, kan du skicka namnet på din tränare igen ( förlåt, man kan ju inte ha så många PM i inkorgen.. :o )
Jag ska prata med våra uppfödare om honom tänkte jag..

Liknande trådar

Övr. Hund Kom precis hem ifrån vår debutstart i Lydnadsklass 2. Och det är sällan jag känner mig så här arg. Vi märkte redan i början att...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Aliide
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka