Lokaltävling, andra rida fram hästen?

S

_smirnofff_

Måste veta fort om andra får skritta/trava fram hästen åt en? (När man t.ex går banan osv.)

Sv: Lokaltävling, andra rida fram hästen?

Det borde man få, och jag har även sett andra som har ridit fram andras hästar på tävlingar jag vart på.

Ta dom här ryttarna som har massor av hästar med sig på en tävling som rider Avd B, för att hinna så måste dom ju ha nån som hjälper dom att rida fram.. annars skulle dom klasserna bli långa.

Men kolla i TR för säkerhetsskull...

Ja, det är ju sant faktiskt..

Den enda restriktionen jag hittar under Mom 328 gäller ponny.

P: Ridhjälp med framridning på tävlingsområdet får endast lämnas av annan person i samma åldersklass som ryttare.

Ja, tänkte precis skriva det jag med. Det är det enda jag också hittar ang det. :crazy: Vad gäller för häst?

Ja, andra får rida fram HÄSTen åt dig. Dock skall personen följa TR precis som du om du rider. Hjälm, högerregel osv....

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
504
Senast: MiniLi
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 443
Senast: Hedwig
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 184
Hästvård Hej! Har en snabb fråga jag inte lyckats googla fram svaret på! Min häst är betäckt pga livslång skada. Inget hon har någon smärta av...
Svar
12
· Visningar
1 015
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka