Lokal tävling

ankic

Trådstartare
Min dotter har endast varit med på Klubbtävlingar , men nu vill hon börja tävla på lokala. Vad behövs för ryttare / häst ?
Grönt kort har hon tagit för några år sedan , men tänkte mer på ev.licens eller/och mer?
Tacksam för svar

Sv: Lokal tävling

Hej det hon behöver är en lokal licens för .Hästen behöver licens om hon ska tävla regonalt.
Är det ponny så krävs mätintyg.

Krävs det mätintyg även på lokal?
Han fyller 8 år i år ( juni) så vi hade tänkt att slutmäta honom i Augusti då han även ska ha sitt vaccin .
Fast det är ju inga problem att slutmäta tidigare .
Var löser man licens ? Är det ett för ryttaren och ett för hästen?

Man kan lösa den på ridsportförbundets hemsida också, mycket smidigare
enligt mig ;)

ankic: På lokala tävlingar behöver bara ryttaren licens och inte hästen:)

För att tävla på lokaltävling behövs:

Ryttaren behöver grönt kort, medlemskort och licens.
Ponny behöver vaccinationsintyg och mätintyg.

Har just anmält efter licens på lokal nivå på nätet ( måste säga att det var smidigt ,då allt gick och fylla i där)
Då är det bara att ordna med mätintyg , det enda vi har är att han är inregistrerad som C-ponny innom ponnytrav , men det gäller nog inte .
Hur är det med bett frågan på klubb/ lokal nivå, får man rida på pelham eller måste det vara ett vanligt tränsbett ?

Man får rida på gummiklätt eller delat pelham, alltså inte rakt pelham i järn. Jaktstång får man också rida på, ganska likt pelham.

ankic skrev:
Krävs det mätintyg även på lokal?
Han fyller 8 år i år ( juni) så vi hade tänkt att slutmäta honom i Augusti då han även ska ha sitt vaccin .
Fast det är ju inga problem att slutmäta tidigare .
Var löser man licens ? Är det ett för ryttaren och ett för hästen?

Du måste ha ett mätintyg, så fort du börja tävla lokalt och uppåt...
När ponnyn är 8 år, slutmäts den...då måste 2 mätmänn och en veterinär vara närvarande......jag fick åka till ATG för att få det gjort.....;)

Varför måste man visa medlemskort? eller måste man verkligen det?? Den kludden jag tävlade för under mina tre första tävlingsår hade inga medleskort som dom delade ut och jag har aldrig hört på tävling att man måste ha det?

Man måste inte ha medlemskort, men det är ju en klar fördel eftersom att alla som tävlar måste ha en klubbtillhörighet. Annars om dom skulle begära medlemskort så blir det ju lite krångligt om tävlingsledningen måste kolla upp alla som inte har ett kort att dom verkligen tillhör klubben! ;)

MissOnly skrev:
Man måste inte ha medlemskort, men det är ju en klar fördel eftersom att alla som tävlar måste ha en klubbtillhörighet. Annars om dom skulle begära medlemskort så blir det ju lite krångligt om tävlingsledningen måste kolla upp alla som inte har ett kort att dom verkligen tillhör klubben! ;)
Det ser man ju på licensen.. :crazy:

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
502
Senast: MiniLi
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 310
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
947
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka