Lokal tävling

H

hästig

På många propositioner till Lokala tävlingar, särskilt utomhustävlingar, så har de 2 st 1m klasser istället för att börja med 0.9m och sen 1.0m och 1.1m. Jag är nybörjare och jag vill bara hoppa 0.9m klasser tills att det känns bra och det fungerar som det ska. De som vill hoppa högre klasser kan ju anmäla sig till dem men varför ta bort den lägsta klassen, lokal tävlingar är ju till för nybörjare. Någon som vet?

Sv: Lokal tävling

hästig skrev:
På många propositioner till Lokala tävlingar, särskilt utomhustävlingar, så har de 2 st 1m klasser istället för att börja med 0.9m och sen 1.0m och 1.1m. Jag är nybörjare och jag vill bara hoppa 0.9m klasser tills att det känns bra och det fungerar som det ska. De som vill hoppa högre klasser kan ju anmäla sig till dem men varför ta bort den lägsta klassen, lokal tävlingar är ju till för nybörjare. Någon som vet?
Har jag också funderat på! Vill som dig i första hand hoppa 0,90 men vi har även börjat tävla 1m då 0,90 känns bra och eftersom det är ett ganska stort företag att åka på tävling vill jag passa på och hoppa två klasser. Svårt när de har TVÅ 1m och en 1,10....

//Alice

föreslår cm-hoppningar då om de lokal inte passar. Antagligen finns det ju efterfrågan efter de klasser som anordnas, annars verkar det ju lite konstigt att ha dom klasserna.

men oftast är den första klassen en lätt 1m tex utan kombination och då är det ju inte så stor skillnad mot 90cm-klass

tant agda skrev:
men oftast är den första klassen en lätt 1m tex utan kombination och då är det ju inte så stor skillnad mot 90cm-klass

Egentligen inte ... men för en del ryttare låter det kanske högt, 1 meter mot 90 cm... och nerverna kanske inte pallar det ;) :D .

Jag önskar det fanns från 10 cm och uppåt ibland :D .

Åk på klubbtävlingar, Clearrounder, Centimeterhoppingar, Träningstävlingar, pay&jump och allt vad det heter då.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
768
Senast: miumiu
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 456
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka