Lohman Höns

Hallau

Trådstartare
Undrar om det är någon här som lohman? När började era i så fall att värpa?
Siljer sig tiden för när de börjar mellan de vita och bruna?

Sv: Lohman Höns

Min mamma har ett hel gäng, hon hämtar dem vid 16 veckor sen börjar de värpa strax där efter.

oj, mina är nu 20veckor och jag har endast fått 3 vita ägg på 4dagar. Kanske är mina bara lite sena...,vill ju ha ägg nu.:d

Jag har bruna, köpte dom vid 17-18 veckor, tog 2-3 sedan började dom. Först bara någon höna, sedan allt fler. Efter ett par veckor var de alla uppe i ett per dag. Hav tålamod, det kommer, det kommer!

Vi har haft en drös bruna. När vi köpte dem sa säljaren att det tar tre veckor innan äggen kommer och precis på dagen tre veckor senare låg de första äggen där :p Men det var långt ifrån alla som började då, men efter någon vecka la alla ett om dan :)

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej, nån som har gjort en egen vattenbehållare till ffa höns, med samma idé som den på bilden att man kan fylla på vatten uppifrån? Med...
Svar
7
· Visningar
587
Senast: Snövit
·
Lantbruksdjur Hej, jag behöver lite tips och råd, vi har relativt nyligen skaffat höns (Brahma) och det har hittills fungerat bra. Nu har dock tuppen...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Luff
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 288
Senast: Puffindog
·
Hästmänniskan Hej! Jag har fått tid att operation för att ta bort min gallblåsan via titthål, Jag undrar när ni har börjat rida igen? Men oxå jobba...
Svar
4
· Visningar
514
Senast: Mirach
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama