Tabitha
Trådstartare
OK - hur skulle ni gått tillväga? Jag har tre ston som jag skulle vilja gick tillsammans. Det är dels en 18-åring (ranghög) och hennes fyraåriga dotter (de är väldigt tajta, dottern skyddas av morsan), dels en ny (ranghög) nioåring. Jag har en kuperad hage som jag provisoriskt delat av. Sedan igår går nykomlingen och 18-åringen på varsin sida staketet, och fyraåringen i en hage en bit bort. Det har gått bra, verkar rätt odramatiskt (18-åringen o nykomlingen är även boxgrannar fn). Kruxet är att jag blir tvungen att flytta upp fyraåringen till de andra på lördag och då är frågan var jag skall placera alla. Tänkte låta dem bekanta sig på var sin sida stängslet innan jag släpper ihop dem - kanske lite fegt men pga hagens lutning vore det bra om det inte blev alltför mycket spring. Lite rörigt blir det visst - men jag ska försöka förenkla lite:
Alt. 1 - försöka släppa ihop 18-åringen med nykomlingen imorgon och låta dem gå ihop ett par dagar o därefter släppa in dottern o hoppas att det går bra.
Alt. 2 - släppa ihop 18-åringen o nykomlingen imorgon och senare låta fyraåringen gå på andra sidan staketet i någon vecka innan jag släpper in henne till dem.
Alt. 3 - släppa in fyraåringen till morsan och låta dem gå på ena sidan och nykomlingen på andra sidan i någon vecka innan jag släpper ihop alla.
Alt. 4 -
Till saken hör även att 18-åringen och fyraåringen ofta går ute även om nätterna medan nykomlingen kommer stå inne. Tror ni det kan bli problem med integreringen av nykomlingen om hon dessutom tas in på kvällen och släpps ut på morgonen?
Tacksam för svar!!
Vill göra vad jag kan för att undvika skador..
Alt. 1 - försöka släppa ihop 18-åringen med nykomlingen imorgon och låta dem gå ihop ett par dagar o därefter släppa in dottern o hoppas att det går bra.
Alt. 2 - släppa ihop 18-åringen o nykomlingen imorgon och senare låta fyraåringen gå på andra sidan staketet i någon vecka innan jag släpper in henne till dem.
Alt. 3 - släppa in fyraåringen till morsan och låta dem gå på ena sidan och nykomlingen på andra sidan i någon vecka innan jag släpper ihop alla.
Alt. 4 -
Till saken hör även att 18-åringen och fyraåringen ofta går ute även om nätterna medan nykomlingen kommer stå inne. Tror ni det kan bli problem med integreringen av nykomlingen om hon dessutom tas in på kvällen och släpps ut på morgonen?
Tacksam för svar!!