Man får lov att klä in höt med halmbalar runt om då klarar man att hålla hör fräscht. Mycket jobb men det funkar
 
Tack för alla svar!

Vi köper inte löshöet. Har efter en liten kris under gårdagen (alla verkade ha antingen dåligt eller slut på grovfoder) hittat fina hösilagebalar. Eller det återstår ju att se vad vi får under plasten men det är av min tränare så jag är rätt säker att vi får bra silage :)
 
Varför om jag får fråga? Samma vall ett år ger inte samma värden året efter, så jo jag tycker nog att en analys kan vara på sin plats.
Jo visst jag håller med dig men samma hö är från samma år och samma vall. Du slår inte samma hö två gånger. Släpa ut det på åkern nästa år för att slå det igen är ju lite onödigt. Nu bor jag i norr så det är möjligt att ni söderut redan har börjat slå så det rör sig om ett nytt hö och inte det som togs in 2015 ;)

Jag uppfattade det så att ts undrade om det var någon skillnad på innehållet i höet om hon köpte det som små balar som tidigare eller löshö nu. Höets värden är detsamma oavsett om du fodrar det som löshö eller har förpackat det i hård eller löspressade små balar.
 
Tack för alla svar!

Vi köper inte löshöet. Har efter en liten kris under gårdagen (alla verkade ha antingen dåligt eller slut på grovfoder) hittat fina hösilagebalar. Eller det återstår ju att se vad vi får under plasten men det är av min tränare så jag är rätt säker att vi får bra silage :)
Då borde du få en analys av tränaren så du ser vad du köper.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
485
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 439
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 595
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp