Lobster DVH?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Loviza
  • Startdatum Startdatum
L

Loviza

Någon som känner till vem den i danmark verksamme hingsten LOBSTER är och vad han har lämnat för avkommor ???

Sv: Lobster DVH?

Lobster DH 458, mbrun med en liten stjärn o lite vitt bak och 172 cm är bedömd med 10 i galopp. Han har placerat sig i Intermediare 1999.

Lobster fick kåringsbeskivelse "Stor betydelig hingst av god type. Velansat hals. Stejl skulder, men med dod skulderfrihed. God overlinie. Velformat kryds. Lemmerne fine og rette for og tåvid bag. Bevaegelsen saerdeles god. Godkendt ved 2 delkåring. Opdraetterpraemie i solve. Flojhingst 1993."

Lobster fick materialprovebeskrivelsen "En stor, energisk og staerk hingst med et gogt temperament og en god karakter. Hingsten arbejder villigt og rummeligt i alle gangarter. Hingsten viser saerdeles god og sikker springning med stor kapacitet, såvel på bane som terraen. Konkurrencefaerdigheder saerdeles gode."

Han är e.Lagano DVE 297 (Leander-Roman) u.Furi DS 3038 ue.Windsor II-Martell

Senast ändrad:
Sv: Lobster DVH?

Lobster placerade sig i dressyr GPspecial 2002. Han har också startat i lätt hoppning 1995.

Han har 563 registrerade avkommor i Danmark.

Vid godkännande 1993 fick han följande kritik;

ØSTOR BETYDELIG HINGST AF GOD TYPE. VELANSAT HALS. STEJL SKULDER, MEN MED GOD SKULDERFRIHED. GOD OVERLINIE. VELFORMET KRYDS. LEMMERNE FINE OG RETTE FOR. TÅVID BAG. BEVÆGELSEN SÆRDELES GOD. GODKENDT VED 1.DELKÅRING. FLØJHINGST SOM 4.ÅRIG I 1993. OPDRÆTTERMEDALJE I SØLV.

Krop: 978
Lemmer: 67
Bevægelse: 79
Helhed: 9
Stangmål: 173

Index;
DV Springindeks-2004

Taksation Benteknik Brug af ryg Ridelighed Springevner samlet Sikkerhed
135, 136, 125, 129, 132, 0,9

DV Eksteriørindeks-2004

Type Forpart Overlinie Forlemmer Baglemmer Bevægelse Helhed Sikkerhed
113, 93, 130, 137, 125, 134, 122, 0,96

DV Gangartsindeks-2004

Skridt Trav Galop Ridelighed Gangarter samlet Sikkerhed
120, 112, 145, 126, 132, 0,89

lobster.jpg

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 447
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 407
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Willys
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring