Ljuslila slem hos sto som är dräktig.

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ninono
  • Startdatum Startdatum
N

Ninono

Hejsan.
Är det någon som har nån erfarenhet av ljuslila slem hos dräktigt sto.
Mitt sto är beräknad till 7 juni. Ca 7 veckor kvar.
Äter normalt, temp mellan 37.6 - 37.9.:confused:

Sv: Ljuslila slem hos sto som är dräktig.

Det är förmodligen lite blod i slemmet. Har kollat ultraljud, samt tagit bakterieprov. Provet var negativt. Det rinner förtfarande lite varje dag. Temp, allmäntillstånd bra. Har kontakt med vetrinär som undersöker komplikationer som denna.
Det jag undrar är om någon varit med om detta, och i så fall hur det har gått med fölning osv.
Mitt sto miste sitt föl förra året, så man är ganska orolig.

Ang slemmet så är det ljuslila, ja jag trodde det inte själv när de ringde från stallet. Lila genomskinligt tjockt som klister.

Hej. Mitt sto fick ljuslila slem från månad 9. Var först nervös men allt har gått bra sedan dess. Det är precis som du beskriver mycket kletigt, blir nästan som gladpack i utseendet om man drar ut det. Ungefär en cl brukar det komma ngn gng.

Hon ska föla villken dag som helst, och allt verkar normalt. Finns fler trådar här från tidigare är som också behandlar ämnet. Ingen som skrev då fick problem. Hoppas det löser sig för dig!

Det låter helt underbart. Håller mina tummar och tår att det ska gå bra för er. Idag har det inte kommit något slem. Allt verkar bra.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 388
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
610
Senast: Seaside
·
Katthälsa Lång historia kommer efter det jag egentligen undrar över, någon med erfarenhet av ”kronisk” /återkommande UVI på katt? För 2 år sedan...
Svar
12
· Visningar
3 379
Senast: TantAgda
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka