Ljungby RK sätter ner foten

Sv: Ljungby RK sätter ner foten

Återigen ett bra initiativ! :bow:
Mer sådant så kanske alla fantastiska funktionärer får den uppskattning de förtjänar när de arrangerar tävlingar till oss tävlingsryttare!
 
Sv: Ljungby RK sätter ner foten

Jag brukar själv jobba som funktionär. Och jag kan bara tala om att det saknas STOR respekt! Det ligger skräp överallt och "barnen" visa ingen respekt alls för oss som jobbar från 06.00 på morgonen till långt in på natten!

Jag tycker att "min" klubb (Ljungby ridklubb) har fattat helt rätt beslut!
 
Sv: Ljungby RK sätter ner foten

Har jobbat som funktionär i olika sammanhang på en liten klubb. Tycker också att attituden har blivit sämre hos vissa men största delen av deltagarna är trevliga. Har även en dotter som tävlar på reg & nat nivå och märker även där att det finns fler som klagar om man hör sig omkring. Å andra sidan tycker jag inte om kollektiv bestraffning. Om alla skulle ställa in sina tävlingar blir även de som uppför sig trevligt bestraffade, det kan inte heller vara meningen. Det är ett dilemma tycker jag. Kanske om överdomarna får mer stöd från distrikt/disiplinnämden (genom att inte fria de som blir anmälda) att man kan komma åt de som förstör för alla.

hälsningar Jacky
 
Sv: Ljungby RK sätter ner foten

Tyvärr så är det ju allt för ofta kollektiv bestraffning som gäller i Sverige! Det i stället för att bestraffa de som uppför sig illa.
Jag håller med dig, bättre att disciplinnämnden blir tuffare och straffar de som uppför sig illa. För inte nog med att de uppför sig illa, de förstör ju för de seriösa också!

Kännbara straff även för sådana här saker är på sin plats, stäng av ryttare från ALLT tävlande i några månader, då borde det ju kännas så mycket att det i längden inte är värt att uppföra sig som ett as!
 
Sv: Ljungby RK sätter ner foten

Din klubb har absolut fattat rätt beslut! Om inte ryttarna själva, föräldrarna eller förbundet kan uppfostra de tävlande, då är det kanon att en klubb står upp och gör det! Stor eloge!! :bow:
Det finns ju ingen som helst anledning att man ska ställa upp gratis på sin fritid och sedan få så mycket skit!

Jag är en sådan som i många år vägrat vara funktionär på ponnytävlingar, just för att jag upplever att det tjafsas så herrans mycket där! Inte alls samma sak på en storhästtävling känner jag. Nu har jag dock varit funktionär på ponnydressyr, men om det tjafsats så missade jag det, jag skrev protokoll till domaren, möjligen att man kommer lindrigare undan som sådan funktionär. Eller är det ponnyhoppning där det uppförs sig illa?
 
Sv: Ljungby RK sätter ner foten

Min erfarenhet säger att ponnyhoppning är det värsta stället.
 
Sv: Ljungby RK sätter ner foten

Min erfarenhet säger att ponnyhoppning är det värsta stället.
Söndag eftermidag i sekretariatet på en nationell-ponnyhopptävling behöver man så tjock hud att en elefant skulle bli avundsjuk:devil: Ponnyhopptävlingar utan föräldrar skulle nog kunna vara en mycket trevligare tillställning.
 
Sv: Ljungby RK sätter ner foten

håller med. jag tillhör oxå LJRK o jag har slutat att ställa upp som funktionär på ponnytävlingarna då det faktiskt inte är det minsta kul längre. värst är alla meritjagande föräldrar som har noll respekt o ännu mindre kunskap. jag tycker det har försämrats avsevärt senaste 5 åren. nu är det jämt samma funktionärer ett gäng föräldrar som känner sig pliktskyldiga för att deras barn tävlar i klubben. den frivilliga sektionen är allt mer sällsam.
 

Liknande trådar

Relationer Jag behöver skriva av mig. Ni är kloka. Det här är invecklat och jag får förmodligen inte med allt relevant i ett första inlägg. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
4 327
Senast: Pinus
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 791
Senast: liiinnea
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 879
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 438
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avlivning älskade katt
  • Hur hanterar ni åksjuk valp?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp