_Maria_

Trådstartare
Hej allihop!

Nu har jag planterat ljung plantor i mina balkonglådor :) Blev så fint så! Men nu undrar jag-behöver dom näring? Dom klarar sig säkert utan också men eftersom jag har näring hemma så tänkte jag att dom kanske blir lite extra fina då. Va tror ni?

Sv: Ljung!

Jag har egentligen ingen aning, men min intuition säger nej. Ljung brukar växa på ganska karga ställen, i bergsskrevor och liknande, och där kan inte finnas mycket näring. Jag brukar på hösten plantera ljung i samma krukor med samma jord som jag haft blommor i hela sommaren, i den jorden bör det inte finnas mycket näring kvar och det brukar funka finfint för mig.

Men som sagt, jag är ingen expert ;)

Sv: Ljung!

Se till att vattna dem bara så att de inte torkar sönder. Det klarar de sig på alldeles utmärkt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 083
Senast: Maniac123
·
Trädgård & Växter Någon smarting har förmodligen planterat vintergröna här en gång i tiden. Jag kan också tycka att det är en rätt trevlig liten...
Svar
6
· Visningar
474
Senast: tanten
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
649
Senast: Hajfisk
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 153
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar