Ljung - farligt för katten att äta?

mackan

Trådstartare
Hade en tråd om alternativ till katt gräs härom veckan, och fick veta att ljung tydligen är giftigt för katter att äta? stämmer det? hur är det skadligt/giftigt? Mina katter gillar att äta fröna på utblommad ljung. de vill ha det hellre än kattgräs/annat gräs/ krukväxt alternativ osv..... men som sagt - hörde från nån att det inte var bra. kan ni utveckla mera så jag vet exakt varför? :bow:

Sv: Ljung - farligt för katten att äta?

Ljungte användes förr som sömnmedel, det är alltså en gammal medicinalväxt/drog och inget man ska ge till katter. Även om de gärna vill ha.

Sv: Ljung - farligt för katten att äta?

tack... tror det var du som påpekade i förra tråden också.. får undvika det i fortsättningen då och förhärda mig att de så gärna vill ha det....:bow:

Liknande trådar

Katthälsa (Med hänvisning till min tidigare tråd om torrfoder till mager katt, ”N”, detta är min andra katt :meh:) ”P”: kasterad katthona, Devon...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 457
Skola & Jobb Började ett nytt jobb som personlig assistent i maj (semestervikariat).Har nu kommit in i jobbet och inser att jag inte trivs alls med...
Svar
14
· Visningar
2 247
Senast: Cambrie
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 277

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II