Ljud problem på windows..

Ceero

Trådstartare
Sen datorn kraschade har ljudet försvunnit, vet inte vad det är för ljudkort vi har, men sitter ljud-knappar man kan reglera på dator skärmen och tangentbordet som funkat innan..Nu är det ett X över ljud iconen nere till höger..
Har testat allt jag kommit på och sökt..Försökt uppdatera och söka efter fel, men det hittar aldrig något, men står på enhets grejsimojsen ;) (kommerinte ihåg vad det heter...)
Någon idé vad man kan göra ? ;)
Det är en Windows 7 jag har...

Sv: Ljud problem på windows..

Märkesdator? Titta i så fall på tillverkarens hemsida efter drivrutiner.

Den här tråden ska jag följa. Har liknande problem och trots alla möjliga åtgärder (nya drivrutiner, nyinstallation av enhet osv) så går det inte att få ljudenheten att fungera. Enligt burken själv, så finns det inte ens en ljudenhet :cool: Inte ens när den är nyinstallerad finns den :mad:

har inte stött på det problemet, men några tips kanske (som jag skulle göra):
-öppna burken, och ta ut och sätt i kortet igen, eventuellt damma av det. (om du har laptop kan du nog skippa det)
-Avinstallera ljudkortet helt, och/eller dess komponenter, och installera de nyaste drivrutinerna.
-Avinstallera alla ljudcodecs du har i datorn (kan eventuellt vara nån krock nånstans) och installera en och en. (börja med ljudkortet)

okej...ska göra nästa gång man har tid ;)
Eller be Pappa om hjälp, tror pappa får öppna datorn...Tack för tipsen :D

Har ljudkort, men som tydligen har blivit avinstallerad, när vi "blåste" datorn...
Så då gäller det att installera igen..men den hittar inga drivrutiner som funkar...Hjäälp :confused:

säkrast är att gå in på produktens hemsida och ladda ner drivrutinerna därifrån :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka