I

icanfeelit

Jag o min mamma har en ridtravare som min mamma har haft hur länge som helst runt 20 år tror jag och hon har gått i travet innan. men hon är den underbaraste hästen i världen det roligast med henne är att hon är så otroligt snäll och är pigg och allert fast hon är 26år villket är gammalt för travare.
Hon har tävlats westernridning mot quarterhästar och vunnit i reining över dom det är kul tycker jag , min mamma har tävlat henne alla åren inom westernridningen , jag rider bara på henne i skogen nu och i hagen barbacka med grimma och grimskaft hon lyssnar på hjälperna man ger henne och så man kan ridan utan grimma och allt det i hagen hon står bara lungt på platsen och betar och om hon ska gå någonstans försäkrar hon sig om att man hänger med henne när hon går. helt underbar häst...:) fast det svåra med gammla hästar är att hålla hullet på dom , det börjar komma till dena tant okså någon gång vissas åldern på henne. men hon får leva så länge hon mår bra och är frisk har vi sagt. Kan ni tänka er att en 26åring kan hoppa stockar i gallop ute i skogen?? då hon bara gör det när mamma rider henne men endå.

Sv: Lizza

börja hästen få problem med hullet så kolla tänderna. annars förstod jag inte vad du efterfrågade med din tråd...?

26 år för en travare med ett bra liv är ingen ålder även fast den gått på travet. Vi har bara travara hemma typ den älsta blev 30år. Tappade aldrig hull, men då kollade vi tänderna regelbundet, avmaska, b-vitaminer m.m. Så kolla tänderna, gör ett täck-pov m.m.

26 år för en travare med ett bra liv är ingen ålder även fast den gått på travet. Vi har bara travara hemma typ den älsta blev 30år. Tappade aldrig hull, men då kollade vi tänderna regelbundet, avmaska, b-vitaminer m.m. Så kolla tänderna, gör ett täck-pov m.m.

Okej ska kolla det... Oj 30år låter mycket men om dom har ett bra liv så lever dom längre.:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka