Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du kan väl själv skriva under att hästen inte skall användas till livsmedel? Måste veterinär verkligen skriva på? i mitt halvblodspass har jag som ägare skrivit under att hon inte får gå till livsmedel, men iof står det att myndighet eller vad det nu var ska skriva oxå.. hm. får nog kolla en gång till. Men undrar om det inte räcker med ägarens underskrift?
Nej, det gälls inte om du själv skriver. Jag har fått klart besked från Veterinärförbundet (eller vad det heter) att det måste vara en veterinär som skriver och dessutom måste det vara en statligt anställd veterinär (distriktsveterinär). Min vanliga veterinär fick inte göra det.
Men om hästen fått medicin med karens går det bra med den vanliga "vetten". Urlöjligt tycker jag men så är reglerna.
Mi häst behandlas för en hälta just nu. Fick en medecin igår som det är livstids karrens på. Ska inte det stå i passet då? Såg det när vi kom hem, att det stod livtids karrens, men vi hade med oss passet och gav det till veterinären, men hon sa inget om det?