Livförsäkring

Scata

Trådstartare
Är det någon som vet om livförsäkringen har ett fallande värde efter sista året som fullförsäkrad?
Eller blir den 0 värd direkt?
Jag har försökt hitta info på mitt bolag, men det är hopplöst.
Jag tecknade i Moderna, som har blivit uppköpta av Trygg Hansa.
 
Är det någon som vet om livförsäkringen har ett fallande värde efter sista året som fullförsäkrad?
Eller blir den 0 värd direkt?
Jag har försökt hitta info på mitt bolag, men det är hopplöst.
Jag tecknade i Moderna, som har blivit uppköpta av Trygg Hansa.
Agria har fallande dvs det minskar från en viss ålder beroende på ras tills det helt försvinner.
 
Folksam började dala från året hästen fyllde 16 för 10 år sen. När han togs bort som 19-åring var bara halva livvärdet kvar.
 
Det borde väl stå i deras broschyrer på hemsidorna? Brukar titta där när jag undrar om något
Nix, det står inte där. Det står: "full livförsäkring utgår tills hunden fyller 8 eller 10 år beroende på vilken ras det är." Det är allt, ingenting om vilka raser som tillhör vad eller om det faller efter eller inte.

Men nu tog jag mig i kragen och ringde, tänkte att om jag kommer fram på första försöket så står jag ut. Svaret (efter flera minuters letande) jag fick var att min ras (Drent) tillhör de som har fullt livvärde tills dom fyller 10 år och sen är det 0. Då finns inget livvärde längre :meh:
 
Jag hade Agria och den livförsäkringen dalade inte med åldern, detta var några årsedan men ändå.
Jo det gör den! Man ser på försäkringsbrevet varje år hur mycket man har kvar. Det sänks stegvis efter en viss ålder. Åldern när sänkningen börjar beror på ras.

Däremot sänks inte veterinärvårdsbeloppet längre med åldern, det var vanligt för typ 20 år sedan att det gjorde.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Sanslösa priser på försäkringar nu alltså. Trygg Hansa ville att jag skulle betala nästan 15 000kr om året för Ammo, och då pratar vi...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 406
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: igbest
·
  • Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 139
Skola & Jobb Jag har annonserat på fb om att jag söker jobb. Man brukar få konstiga svar. Ibland går det inte att få svar på frågor man har om jobbet...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp