Livförsäkring

Tittat lite på hästförsäkringar (fascinerande nog skulle hästen ifråga kosta 330 vs kattens 224, båda i Agria) och jag funderar på det där med livförsäkring. Om man väljer att inte lägga på livförsäkring i början, utan teckna till det senare, kan det ge konsekvenser i efterhand? Veterinärvårdsdelen kommer ju finnas hela tiden, oförändrad.

Premien på livförsäkringen är kopplad till hur hög summa du vill ha i liv. Den är väldigt dyr i jämförelse med veterinärvårdsdelen. Vi har väldigt låg livförsäkring, typ så det täcker kostnaderna vid avlivning. Däremot har vi högsta veterinärvård + rehab.
 
Håller med om att det är skönt med livförsäkring som i alla fall täcker avlivningskostnaderna. Det är hemska tusenlappar man lägger bara för att inte få ha kvar sin älskade häst. Jag stod på minus efter avlivningen av min tant (gick inte att ändra försäkringen, gammal häst) och det är inget jag vill göra om.
 
Håller med om att det är skönt med livförsäkring som i alla fall täcker avlivningskostnaderna. Det är hemska tusenlappar man lägger bara för att inte få ha kvar sin älskade häst. Jag stod på minus efter avlivningen av min tant (gick inte att ändra försäkringen, gammal häst) och det är inget jag vill göra om.

Man behöver iof inte ha en livförsäkring till det. Man kan ha en tilläggsförsäkring som täcker det som är betydligt billigare.
 
Man behöver iof inte ha en livförsäkring till det. Man kan ha en tilläggsförsäkring som täcker det som är betydligt billigare.

Men det blir ändå kostnader för självrisk etc.

*kl

Livdelen på mina kostar runt 1000kr/år.

Det tar rätt många år innan jag betalat dubbelt ;)
 
Jag valde att ta bort livförsäkringen på mina och bara behålla veterinärvård. Den enda som har livförsäkring är min egen uppfödning som är försäkrad i 3000:- bara för att kunna ha kvar dolda fel försäkringen. Var tvungen att ha kvar liv för att få behålla den.
Har veterinärvård upp till 60000:-
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 293
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 972
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 445
Senast: Ava22
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 768
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp