Live stream Kreuth

Sv: Live stream Kreuth

Är det jag som ser fel eller rider inte mannen i den turkosa skjortan "väldigt tråkigt"?

Tack för länken!

Ja, han ligger väl på gränsen. Men alla är säkert väl medvetna om att man har ögonen på framridningen numera.

jag tänkte på en sak till, det var en som backade in i en spin innan.. blir det inte att hästen gjorde en spin på fel bakben då? hästen var ställd från rörelseriktningen också så jag blev sådär, är det en övning, med meningen?

(jag är JÄTTEnybörjare så nu kommer en massa frågor :angel:)

Jag har lärt mig att aldrig backa in i en spin, du vill ju att hästen ska tänka framåt i rörelsen. Jag har lärt mig att göra sidepass och ur den sen be om spin. Men det finns olika skolor förstås. Min man t.ex tycker att det är lättare att ha sin vikt på utsidan och liksom "putta" hästen i rörelsen, men jag förderar att sitta på det inte sittbenet.

Jag lärde mig också det att inte backa in i en spin. Min häst funkar det väldigt bra på att gå från en liten volt in på en spin eller "bakdelsvändning". Fast det är klart, tränaren har inte kollat på det ännu så det kan ju hända att vi gör helt fel :angel:

Jag tror ryttarn i turkost har en polis som riktar pistolen mot honom och säger: upp med händerna! :rofl: :grin:

Det är väldigt trevligt att sitta och titta på överlag i alla fall...

Lugnt och fint på framridningen. Ok, inget VM men ändå en större tävling.

Det är väldigt vanligt att folk bara spinner snabbt och inte har pivotbenet på plats. Mellandelsvändning snabbt.

Ja, de brukar visa allt. T.o.m. traktorn som sladdar banan. Min dotter älskar att titta på traktorn:rofl:

hahaha! då kanske man ska bädda ner sig i sängen med en ny kopp kaffe och njuta resten av eftermiddagen :D

Det finns inga startider på programmet, men den här klassen borde vara "Green Western riding" med 12 anmälda. Sen kommer det två western riding till med 7 och 11 startande.

PÅ eftermiddagen sen ska det vara olika reiningklasser. Novice horse Open 15 anmälda Limited non pro 19 starter, reining all ages open, 31 starter som är en VWB klass. Och sist kommer det Rookie med 26 anmälda. Reiningen går under NRHA. Den här tävlingen har AQHA, NRHA, Haflingerklasser och sen VWB som är ett westernförbund enbart för Bayern.

Tillägg: det är även NSBA klasser, missade det.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Efter många nöjda år med Boxer så är nu vårt förhållande helt slut. Jag har sagt upp abonnemanget. Först så slutade mitt Tele2 Play...
2
Svar
29
· Visningar
3 971
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 385
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
2 014
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar