Live stream Kreuth

Sv: Live stream Kreuth

Är det jag som ser fel eller rider inte mannen i den turkosa skjortan "väldigt tråkigt"?

Tack för länken!

Ja, han ligger väl på gränsen. Men alla är säkert väl medvetna om att man har ögonen på framridningen numera.

jag tänkte på en sak till, det var en som backade in i en spin innan.. blir det inte att hästen gjorde en spin på fel bakben då? hästen var ställd från rörelseriktningen också så jag blev sådär, är det en övning, med meningen?

(jag är JÄTTEnybörjare så nu kommer en massa frågor :angel:)

Jag har lärt mig att aldrig backa in i en spin, du vill ju att hästen ska tänka framåt i rörelsen. Jag har lärt mig att göra sidepass och ur den sen be om spin. Men det finns olika skolor förstås. Min man t.ex tycker att det är lättare att ha sin vikt på utsidan och liksom "putta" hästen i rörelsen, men jag förderar att sitta på det inte sittbenet.

Jag lärde mig också det att inte backa in i en spin. Min häst funkar det väldigt bra på att gå från en liten volt in på en spin eller "bakdelsvändning". Fast det är klart, tränaren har inte kollat på det ännu så det kan ju hända att vi gör helt fel :angel:

Jag tror ryttarn i turkost har en polis som riktar pistolen mot honom och säger: upp med händerna! :rofl: :grin:

Det är väldigt trevligt att sitta och titta på överlag i alla fall...

Lugnt och fint på framridningen. Ok, inget VM men ändå en större tävling.

Det är väldigt vanligt att folk bara spinner snabbt och inte har pivotbenet på plats. Mellandelsvändning snabbt.

Ja, de brukar visa allt. T.o.m. traktorn som sladdar banan. Min dotter älskar att titta på traktorn:rofl:

hahaha! då kanske man ska bädda ner sig i sängen med en ny kopp kaffe och njuta resten av eftermiddagen :D

Det finns inga startider på programmet, men den här klassen borde vara "Green Western riding" med 12 anmälda. Sen kommer det två western riding till med 7 och 11 startande.