Litet problem

Golden_Heart

Trådstartare
Jag är som många redan känner till gravid, men jag har ett litet problem med extra hjärtslag lite då & då och magmunnar som inte jobbar som de ska. Äter Losec, mineralpiller och järn för att fixa så för mig. Men de där extra hjärtslagen skrämmer slag i mig. Om mina beräkningar stämmer så är jag i 16:e veckan räknat från första mensdag. Exakt vilken vecka vet jag när jag ska till UL i slutet på februari.

Min fråga till er kära duktiga bukefalister.
  • Har någon samma problem?
  • Hur kom ni över det?
  • Hur påverkar allt detta en graviditet?

Välkommen in i tråden!! :bow:
 
Sv: Litet problem

Hjärtslagen är helt normala enligt min doktor, men det är jäkligt jobbigt. Det går över av sej själv.

Magmunsproblemet är det halsbränna eller? Tyvärr det får man också leva med. Min blev värre och värre, till sist levde jag typ på Gaviscon. Försvann samma sekund som bebisen kom ut tack och lov.

Hur är det med Losec ska man ta det när man är gravid?

Varför ska du inte på ul förrän i slutet av februari? Är inte det lite sent?
 
Sv: Litet problem

NEJ, här där jag bor vill de inte ta UL förrän man är runt vecka 19,20 just för att då ska fostret vara tillräckligt stort anser de.
Losec ska vara helt ofarligt. Halsbrännan är bättre, men problemet är med de där extra hjärtslagen som gör att det hugger till så förbaskat i bröstet.
 
Sv: Litet problem

Ok bra att du kollat upp Losec.

Ja hjärtslagen är skrämmande. Känns som om hjärtat fått frispel.
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 829
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 395
Senast: escodobe
·
Y
Hästvård Ja, just nu känner jag mig, som rubriken lyder, förvirrad.. Mycket förvirrad. Jag känner att jag skulle vilja ha lite synpunkter, tips...
Svar
10
· Visningar
1 432
Senast: Yamaha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Dressyrsnack 17
  • Sadelpadd eller inte?

Omröstningar

Tillbaka
Upp