LIten uppdatering

P

pippi27

Kommer ni ihåg att Jesper fick en chokladförgiftning?
Det är ju ett tag sedan nu och jag tänkte att ni kanske ville veta hur det gått?
Jo, han fick ju komma hem eftersom han inte kunde sitta i bur.
Han var mycket piggare vid hemkomsten även om han var dämpad.
Det tog säkert en vecka innan han blev sig själv igen.
Det har tagit tid för honom att bli helt återställd, en lång tid efteråt så trots att han verkade pigg och frisk så var det inte helt bra. Hans ork tog snabbt slut och han blev flämtande liggande ner. Någon riktigt bra förklaring på varför han hade det så har jag inte fått.
Nu är han i alla fall helt återställd :)
Vi har återtagit skolningen och det går bra.
Har ett enda bekymmer eller vad jag ska kalla det för. Han slemmar på allt han har i munnen och tuggar gärna innan han släpper. Inte så trevligt :smirk:
En sak har han tagit in på allvar och det är hjälp i trappan. Han är kanon på att stödja mig i trappan. Senast igår hindrade han mig från att ramla.
Han kommer nog att bli den absolut bästa arbetshund jag haft med tiden :love:

Sv: LIten uppdatering

Jag kom hem från Finland och hade packat upp alla kassar på köksbordet. Jesper tog glatt för sig.
Efter en dryg timme började han tokleka, hysteriskt bita på en lektrasa. Därefter började han dräggla, det formligen rann ur munnen, sedan började han skaka.
I bilen på väg in spydde han och skakade.
Hjärtat jobbade som besatt, trodde nästan han skulle spränga sig själv.
Han hade problem med hjärtat över en vecka efteråt :( .
Så, kan bara säga, visst att jag visste att choklad är farligt, men nu när jag sett hur illa det kan gå, aldrig mer en chokladbit i närheten av mina hundar, inte ens en cafécookie!

Vilken tur att det slutade lyckligt :)

Vilken duktig hund som kan hjälpa dig i vardagen :)

mvh Anna

Vilken tur att allt gick bra!! Måste vart riktigt jobbigt :(

Vad var det för choklad? Mörk eller mjölkchoklad?

Vad skönt att det gick bra och att han är OK nu!

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 394
Senast: Viva
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 131
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 557
Senast: Badger
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
5 318
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama