Lill76
Trådstartare
Jag har en liten valack född 2007. Han blev kastrerad i höstas och hade innan dess gått på hingstbete hela sommaren. När vi nu köpte honom i oktober fick han gå med våra 2 ston här hemma och allt gick bra i början för då var han ju "minstingen" och blev tuktad lite av de äldre damerna 6 och 9 år. Nu är det så att det ena stoet har brunstat sig igenom hela vintern och vår "lilleman" han vill gärna upp och klättra på henne då och det är ju inte alls bra. Hon tillåter det gladeligen för när hon är brunstig då är hon BRUNSTIG.
Finns det något sätt jag kan få honom att sluta med detta beteendet. Hjälper det om han får gå med någon äldre hingst eller valack som kan plocka ner honom lite på jorden? eller kommer jag vara tvungen att låta honom gå själv under brunsterna.
Finns det något sätt jag kan få honom att sluta med detta beteendet. Hjälper det om han får gå med någon äldre hingst eller valack som kan plocka ner honom lite på jorden? eller kommer jag vara tvungen att låta honom gå själv under brunsterna.